Társoldalunk:

Az új tulajdonos új színeket is hozott a 2021-es Williamsre

2021.03.05. 15:04

Változatlan pilótafelállással, csekély mértékben továbbfejlesztett autóval készül a 2021-es F1-es szezonra a Williams, ami tavaly története során először pont nélkül maradt.

Az esélyesebb csapatok után a tavalyi sereghajtó, a Williams is bemutatta a 2021-es szezonra szánt autóját, az FW43B-t, ami a nevéből adódóan a tavalyi modell átalakított változata. Ez rossz ómen, mivel a Williams tavaly az F1-es története során először pont nélkül lett a konstruktőri világbajnokság utolsó helyezettje, és első ránézésre az idei autó sem ígér sokkal többet.

Új színeket kapott az FW43B - GalériaForrás: Williams Racing/Williams Racing/Williams Racing

Bár a Williams is megkapja a továbbfejlesztett Mercedes-motort, az autón nem látható a gyári Mercedesen és az Aston Martinon is feltűnő kitüremkedés, de így is érdekes az oldalszekrények kialakítása és a motorburkolat formája.

Az Alfa Romeóval és az Alpha Taurival ellentétben a kiadott képek szerint a Williams nem alakította át az autó orrát, az továbbra is a tavalyi formát idézve széles maradt, nem itt használták fel a rendelkezésre álló két fejlesztési zsetont.

Nézői szempontból a legnagyobb újdonság az autó fényezése lesz: bár szó volt arról, hogy a BWT esetleges érkezése miatt rózsaszínbe öltözik az FW43B, ez nem történt meg, a csapat 1990-es évek eleji színösszeállítását idéző motívumok jelentek meg, de teljesen más mintázattal. A csíkok és alakzatok leginkább a továbbra is hiányzó szponzori logókat helyettesítik.

Egyelőre csak rendereket adtak ki az autóról - GalériaForrás: Williams Racing/Williams Racing/Williams Racing

Jelenlegi formájában a Williams legnagyobb értéke George Russell, aki a Mercedesnél töltött szahíri vendégszereplés után ismét a grove-i istállónál készül, a csapattársa továbbra is a tehetős újonc, Nicholas Latifi. Megtartották fejlesztőpilótáikat is, Roy Nissany, valamint Jamie Chadwick kapta meg az állásokat, a tartalékpilóta Jack Aitken maradt.

Változott viszont a csapat menedzsmentje: megerősítették a pozíciójában Simon Roberts csapatfőnököt, valamint ügyvezető igazgatóként munkába állt Jost Capito, tanácsadóként pedig az istálló egykori pilótája, Jenson Button is szerepet vállalt. A feladatuk az lesz, hogy elmozdítsák a mezőny végéről a szebb napokat látott csapatot, ami tavaly az alapító Sir Frank Williamstől a Dorilton Capital tulajdonába került.  

Oldalról az FW43B - GalériaForrás: Williams Racing/Williams Racing/Williams Racing

„A régóta létező sportmárkák történetében tipikusak a hullámhegyek és a hullámvölgyek, a történelmi sikerek erős motivációt jelentenek, de a Forma-1 modern korszakában nem lehet ezekre támaszkodni a jövőbeli sikerek érdekében” – nyilatkozta Capito. 

„Ezért készítettünk friss, új megjelenést a 2021-es autóra; egyrészt elismerjük a hihetetlen múltat, megtartjuk a szellemiséget, elszántságot és motivációt, ami a Williams DNS-ének középpontjában marad, de közben a jövőbe tekintünk és kinyilvánítjuk a hosszútávú célunkat, hogy visszatérjünk a mezőny élére.”

A Ferrari-motorra figyelnek

Russell méltatta a csapat munkáját, de szerinte csak a bahreini időmérőn dől majd el, hogy javul-e az idei versenyképességük.

„Az autó mindenképpen előrelépés, az ellenfeleken múlik, hogy ez elegendő lesz-e – mondta Russell a Sky Sportsnak. – A Ferrari-motor tavaly nagyon le volt maradva, gondolom, nagyot lépnek majd ők is, úgyhogy nekünk kétszer akkorát kell már ahhoz is, hogy egy lapon maradjunk velük” – vélte a brit pilóta.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK