Vágólapra másolva!
Nem mutatott meg mindent idei autójából a Mercedes annak keddi bemutatóján, a csapat vezető mérnökeinek szavai pedig egyáltalán nem hathatnak nyugtatólag az ellenfelekre, ahogyan az sem, hogy a címvédő istálló a szokásos menetpróbát is kihagyta.

A mezőnyben negyedikként a Mercedes is bemutatta idei autóját, a W12-t. A címvédő istálló számos helyen módosított a tavalyi modellen, a legfontosabb, szaba szemmel is látható változtatásokat azonban nem fedte fel. Több jel is arra utal, hogy nagyon magabiztosan várja az idei évet a csapat.

Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mercedes, Toto Wolff
Forma-1, Mercedes W12, Steve Jones, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Mercedes logo
Forma-1, Mercedes W12, James Allison, Toto Wolff, Hywel Thomas
Forma-1, Mercedes W12, AMG logo
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mercedes, Toto Wolff
Forma-1, Mercedes W12, Steve Jones, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Mercedes logo
Forma-1, Mercedes W12, James Allison, Toto Wolff, Hywel Thomas
Forma-1, Mercedes W12, AMG logo
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mercedes, Toto Wolff
Forma-1, Mercedes W12, Steve Jones, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Mercedes logo
Forma-1, Mercedes W12, James Allison, Toto Wolff, Hywel Thomas
Forma-1, Mercedes W12, AMG logo

Mondhatni általános a Forma-1-es autóbemutatóknál, hogy amit csak lehet, nem mutatnak meg a csapatok.

Így tett a Mercedes is, amely bevallottan nem azt a padlólemezt rakta fel a W12-esre, amellyel majd a jövő heti bahreini teszten szerepelni fog.

Az idei évre ezt a területet jelentősen meg kellett változtatnia a csapatoknak, mivel az FIA ily módon akarja csökkenteni a leszorítóerőt és visszafogni a tempót. „A rész, amit nem mutatunk meg, a padlólemez széle mentén fut – árulta el James Allison, a Mercedes technikai igazgatója. – Ezt a területet érintik leginkább az új szabályok, amelyek igyekeznek teljesítményt elvenni az autótól.

Ezzel nyerünk magunknak néhány extra hetet. Mi is közelről szemléljük, hogy mit csinálnak az ellenfelek, úgyhogy tudjuk, hogy ők is figyelnek. Még nem kellett megmutatnunk ezt a részt, úgyhogy nem is mutattuk."

Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mercedes, Toto Wolff
Forma-1, Mercedes W12, Steve Jones, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Mercedes logo
Forma-1, Mercedes W12, James Allison, Toto Wolff, Hywel Thomas
Forma-1, Mercedes W12, AMG logo
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mercedes, Toto Wolff
Forma-1, Mercedes W12, Steve Jones, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Mercedes logo
Forma-1, Mercedes W12, James Allison, Toto Wolff, Hywel Thomas
Forma-1, Mercedes W12, AMG logo
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mercedes, Toto Wolff
Forma-1, Mercedes W12, Steve Jones, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Mercedes logo
Forma-1, Mercedes W12, James Allison, Toto Wolff, Hywel Thomas
Forma-1, Mercedes W12, AMG logo

Benne van a pakliban, hogy a Mercedes ismét kitalált valamit, amire senki más nem gondolt, és akárcsak tavaly a DAS esetében, most is meg fogja lepni a többieket. A részletek rejtegetésén túl pedig az is elképzelhető, hogy a lehető legtöbb időt akarta hagyni magának a csapat a fejlesztésre, ezért úgy ütemezték a gyártást, hogy a lehető legkésőbbi időpontban legyenek kész a padlólemezzel.

Néhány változtatást, mint például az átdolgozott formájú oldalszekrényeket, ugyanakkor nem tudtak elrejteni. „Nem kell sokat nézni az autót, hogy lássuk, több szempontból is a tavalyi autó köszön vissza. Ugyanaz a monocoque és a váltó, mint tavaly, valamint a motorborítás alatt is több minden változatlan maradt – ecsetelte Allison. – De ha közelebbről megnézzük, észrevehetünk néhány elég jelentős eltérést.

Ezen kívül a teljes autó új gúnyát kapott, felfrissített aerodinamikával, ami remélhetőleg sikeressé fogja tenni."

Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mercedes, Toto Wolff
Forma-1, Mercedes W12, Steve Jones, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Mercedes logo
Forma-1, Mercedes W12, James Allison, Toto Wolff, Hywel Thomas
Forma-1, Mercedes W12, AMG logo
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mercedes, Toto Wolff
Forma-1, Mercedes W12, Steve Jones, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Mercedes logo
Forma-1, Mercedes W12, James Allison, Toto Wolff, Hywel Thomas
Forma-1, Mercedes W12, AMG logo
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mercedes, Toto Wolff
Forma-1, Mercedes W12, Steve Jones, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Mercedes logo
Forma-1, Mercedes W12, James Allison, Toto Wolff, Hywel Thomas
Forma-1, Mercedes W12, AMG logo

A motorral kapcsolatos változtatásokról Hywel Thomas motorfőnök elmondta, hogy a teljesítmény fokozása mellett a megbízhatóságon is igyekeztek javítani, így alumínium helyett másfajta ötvözetből készült az új motorblokk, valamint az energia-visszanyerő rendszeren is változtattak.

A legnagyobb módosítást pedig a tavalyi szezonban többször gondot okozó MGU-K-n hajtották végre.

„2020-ra teljesen újraterveztük az MGU-K-t, ami segített előrelépni a teljesítményben, viszont kiderült, hogy az új dizájnt nehéz következetesen gyártani és összeszerelni. Sokszor előfordult, hogy a teljes élettartama során pontosan azt csinálta, amit vártunk tőle, de egyes esetekben már féltávnál meghibásodott. 2021-re hátraléptünk egyet, megvizsgáltuk a kialakítást és megértettük a hibák okát.

Thomas részletekbe természetesen nem bocsátkozott, így azt sem árulta el, hogy pontosan miért jelent meg a kitüremkedés a motorborításon, de annyit elmondott, hogy teljesen új ötletekkel is előálltak az idei évre.

A brixworth-i motorrészleg most is kitett magáért Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz Grand Prix Ltd./Glenn Dunbar

„Vannak teljesen új, innovatív megoldásaink, amelyek először kaptak helyet a versenymotorban. Ez különösen nagy kihívást jelentett, mert tavaly későn fejeztük be a szezont, így a téli felkészülési időszak rövidebb volt, ami extra terhet jelentett. Folytattuk a jobb hatékonyságra való törekvést a belső égésű motorral.

– ecsetelte a szakember, aki hozzátette, a turbófeltöltőn is változtattak, ami az említett módosításokkal együtt a leginkább felelős az erőforrás teljesítményéért.

A Mercedes magabiztosságát pedig az jelzi, hogy szokásukkal ellentétben ezúttal nem tartották meg az autó bemutatásával egybekötött bejáratását az angliai Silverstone-ban, helyette a bahreini teszt utáni kedden, Szahírban teljesítik első filmes napjukat,

azaz nem érzik szükségét annak, hogy a teszt előtt lecsekkoljanak mindent (Toto Wolff csapatfőnök viccesen csak annyit mondott, ezúttal nem akarnak az angliai esőben ázni).

Bahreinben pedig nemcsak a padlólemez, hanem más is szolgáltat majd újdonságot, James Allison technikai igazgató ugyanis azt sem volt hajlandó elárulni, hogy mire használták fel a két fejlesztési zsetont, így még valami egészen biztosan más lesz a W12-esen, mint amilyen a bemutató során volt.