Vágólapra másolva!
Az Alpine nem akarja siettetni Fernando Alonso visszatérését a volán mögé, ezért is nem ülteti autóba a spanyolt a 2021-es kocsi mai bejáratásán, a jövő heti tesztelésen azonban már vezetni fog a kétszeres világbajnok.

Miután tegnap bemutatta idei autóját, a Renault-ból lett Alpine-istálló ma Silverstone-ban be is járatja az A521-est, de akárcsak a leleplezésen, Fernando Alonso a kocsi első métereinél sem lesz jelen. A csapat az Egyesült Királyságban érvényben levő szigorú óvintézkedésekkel indokolta kétszeres világbajnoka távolmaradását, és igyekezett mindenkit biztosítani arról, hogy a spanyol pilóta a szezon előtti teszten már ott lesz, hogy vezesse idei munkaeszközét.

Alonso majd csak a jövő héten próbálhatja ki az új autót Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

Alonso február elején szenvedett biciklis balesetet Svájcban, aminek következtében eltörött az állkapcsa és meg kellett őt műteni. A kétéves kihagyás után visszatérő 39 éves versenyző ezután szinte azonnal folytatta az edzéseket, az autó bemutatója előtti napon pedig már videóüzenetbern is jelentkezett, amiből az is kiderült, hogy nincs gondja a beszéddel. Mindez persze nem jelenti feltétlenül azt, hogy egy F1-es autó vezetésére és az abban fellépő erőhatások elviselésére is alkalmas, nemrég például kihagyta az Alpine franciaországi, 2018-as autóval rendezett tesztjét.

Az Alpine vezérigazgatója a kocsi bemutatóján azonban elárulta, Alonso a jövő héten, március 12-én kezdődő bahreini teszten már vezetni fog.

„Fernando nagyon jól van. Egy biciklis baleset ritkán végződik jól, de szerencsés volt, és végül csak az állkapcsa sérült meg. Úgyhogy a szükséges műtétet és az állkapcsa ápolását leszámítva minden rendben vele, teljes mértékben fitt és bevethető.

Úgy tűnik, hogy igaza volt, mert teljes mértékben fitt, úgyhogy már várjuk, hogy jövő héten autóba üljön."

Alonso a jövő hétre készen fog állni a bevetésre Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

Jogosan vetődik fel ugyanakkor a kérdés, hogy akkor miért nem utazott el a csapat bemutatójára, ami után egy nappal bejáratják az A521-est Silverstone-ban. Tekintve, hogy csak három napot (pilótánként másfelet) tesztelhetnek majd az első verseny előtt, minden egyes megtett méter kulcsfontosságú, a Renault tavaly pedig még arra is megragadott minden alkalmat, hogy Alonso a 2018-as autóval gyűjthesse a kilométereket.

Marcin Budkowskinak, az Alpine ügyvezető igazgatójának szavaiból pedig arra lehet következtetni, hogy nem véletlen Alonso távolmaradása, és a csapat inkább biztosra ment a felépülése lehető legtovábbi kitolásával, azaz jelenleg még nincs 100%-os állapotban.

„Tényleg minden arról szól, hogy a legjobb esélyt adjuk meg neki a felépülésre. Sokkal fontosabb, hogy időben készen álljon a tesztre, mint az, hogy jelen legyen a bemutatón, vagy vezesse az autót a bejáratáson. Nem a legjobb helyzet, ha valaki egy balesetből épül fel, és közben az utazással és a karanténnal kapcsolatos korlátozások is érintik. Úgyhogy adjunk időt Fernandónak, hogy 100%-ban felépüljön és fitt legyen a bahreini tesztre."