Társoldalunk:

Alonso nélkül, de bemutatták a Renault-ból lett F1-es Alpine-t

2021.03.02. 15:41

A januárban bemutatott átmeneti arculat után az Alpine a nyilvánosság elé tárta első F1-es autóját, az A521-est, amit Fernando Alonso és Esteban Ocon hajt majd a 2021-es szezon során.

F1-es pályafutása során az ötödik különböző márka színeiben folytatja a versenyzést a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, ennek oka, hogy a mezőnybe visszatérő pilóta ugyan szerepelt már az enstone-i istálló kötelékében, de azt az első két alkalommal még Renault-nak hívták, az idei szezontól viszont már a francia gyártóhoz tartozó sportautós divíziót, az Alpine-t képviseli. 

Kattintásra további képeket láthat az A521-esről - Galéria!Forrás: Alpine F1 Team

Az Alpine januárban már feltűnt a radaron, akkor a Renault új vállalati stratégiájának részeként helyezték el a márkát a térképen, de csak a tavalyi F1-es autó átfestett változatával rukkoltak elő. Azóta Alonso biciklis balesetétől eltekintve csendben zajlottak az események, a csapat új ügyvezetője, Davide Brivio és az igazgatótanácsba léptetett Marcin Budkowski sem kereste a nyilvánosságot.

A háttérben viszont zajlott a munka, ennek eredménye a most bemutatott A521-es, ami az idei előírásokból adódóan szoros rokonságban áll a tavalyi Renault-val, de az ellenfelek autóihoz hasonlóan itt is megfigyelhetők kisebb-nagyobb módosítások, valamint a szabályváltozások közvetlen következményei.

A világbajnoki címet hozó 2006-os szezon óta először fordul elő, hogy a Renault mindössze egy csapatnak, a saját gyári istállójának ad motort a Forma-1-ben, idén mindössze Alonso és csapattársa, Esteban Ocon használhatja majd a Viry-Châtillonban készülő erőforrásokat, ami megnehezíti a csapat karosszéria-részlegének megítélését, hiszen nem lesz egyértelmű mércéjük a mezőnyben.

Az Alpine jogelődje, a Renault a jelenlegi formájában 2016 óta versenyez az F1-ben, Daniel Ricciardo és Ocon révén tavaly kezdtek dobogós helyeket szerezni elsősorban alacsony leszorítóerőt igénylő, gyors pályákon, de Ricciardo átnyergelt a McLarenhez, ami tavaly és tavalyelőtt a saját motorjával is legyőzte a Renault-t, mielőtt az idei szezontól Mercedesre váltott.

A francia kézben lévő gárda idei feladata az lenne, hogy harcban legyen a konstruktőri világbajnokság 3. helyéért, erre tavaly megvolt a matematikai esélyük, de a McLaren következetesebbnek, a Racing Point (Aston Martin) pedig általában gyorsabbnak bizonyult náluk. A Renault általános vezérigazgatója, Luca De Meo elsősorban a 2022-es szabályoktól várja a felzárkózást, de Cyril Abiteboul távozása után a MotoGP-ből érkező Brivio és Budkowski számára jól jönnének részsikerek.

Davide Brivio, az Alpine versenyigazgatója - GalériaForrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

„Biztosítani fogom, hogy a versenyzőink a lehető legjobb formában teljesítsenek. Ennek részeként hihetetlenül jól megismerem őket, hogy tudjam, mire van szükségük a jó teljesítményhez, milyen támogató hálózat és technikai csapat kell mögéjük, hogy optimális szintre jussanak – nyilatkozta Brivio. – Ez csapatsport, nagyon szerencsés vagyok, mert két kiváló versenyzőnk van, Fernando Alonso az egyik legelszántabb sportember, akivel valaha találkoztam, tapasztalt futamgyőztes és világbajnok, tudja, hogy mi kell ahhoz, hogy összeálljon körülötte a csapat. Ezt a csapatot is remekül ismeri, a régi arcokat, és az új igazolásokkal is töltött egy kis időt. Nagyon összeszedetten tudja, hogy mi kell a sikerhez.”

„Esteban fiatal, de ugyanannyira éhes a sikerre. Rendkívül gyors, ezt a bahreini dobogós helye is megmutatja, és az, hogy mennyire közel került Daniel [Ricciardóhoz] a szezon végére. Kezd csiszolódni, jobban odafigyel a részletekre, pontosabb visszajelzéseket ad és kevésbé önkritikus. Várom már, hogy láthassam, ahogy folytatja az eddig is látványos fejlődését. Fernando és Esteban hasznos lehet egymás számára.”

Budkowski irányította az autó fejlesztését - GalériaForrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

Marcin Budkowski, a csapat technikai igazgatója először a szokatlan körülményeket említette, amelyek közepette ki kellett fejleszteniük az autót, majd a szabályok adta keretekről beszélt. 

„Kalandos év volt, ez alól az F1-es csapatok sem mentesülnek, alkalmazkodnunk kellett és innovációkkal előrukkolni, de az F1-es csapatok ebben a legjobbak. Agilis szervezetek és nagyon jól tudnak reagálni ilyen helyzetekre. Otthonról kellett dolgoznunk, ami megnehezíti az együttműködést, a közösségi távolságtartás nagyon megbonyolította a gyár működtetését. Az elmúlt hetek során is új dolgokat kellett kitalálni az autó összerakása során, a versenycsapatban buborékokat kellett kialakítani. Csapatmenedzserként is érdekes feladat irányítani ilyenkor egy istállót.”

„Az idei autó a tavalyi evolúciója, részben azért, mert a szabályok arra kényszerítettek minket, hogy továbbra is a meglévő alapokat használjuk. Ugyanakkor, minden fejleszthető területen próbáltunk javítani. A Pirelli új gumikat hoz erre a szezonra, változtak az aerodinamikára vonatkozó szabályok, ami miatt nagy teljesítményvesztést tapasztaltunk az autón, és a tél folyamán keményen dolgoztunk, hogy ezt visszanyerjük” – mondta.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK