Vágólapra másolva!
Charles Leclerc, a Ferrari versenyzője szívesen kipróbálná magát a legendás Le Mans-i 24 óráson, amelynek legmagasabb géposztályába 2023-tól a maranellóiak visszatérnek, így adná magát, hogy a monacói versenyző velük induljon.

A Ferrari a múlt héten bejelentette, hogy 50 éves távollét után 2023-tól ismét jelen lesz a hosszú távú versenyzés csúcskategóriájában, és saját prototípust épít az idén debütáló hypercar-szabályok szerint. Mindez azt jelenti, hogy a maranellóiaknak várhatóan ismét lesz esélye megnyerni a Le Mans-i 24 órást, amelyen az elmúlt 50 évben csupán a kategóriagyőzelemért szállhattak harcba GT-programjuk révén, valamint bő 20 éve egy Dallara által épített LMP2-es prototípussal is próbálkoztak. Az új korszak pedig nemcsak a visszatérést hozhatja el, hanem akár jelenlegi sztárjukat is a legendás versenyre csábíthatja.

Leclerc nem zárta ki, hogy a jövőben induljon Le Mans-ban Forrás: Scuderia Ferrari

A hosszú távú versenyzés az F1-es pilóták körében is népszerű, és bár legtöbben az F1-es karrierjük végeztével kóstolnak bele, akad más példa is. A jelenlegi mezőnyből Antonio Giovinazzi és Fernando Alonso versenyzett már Le Mans-ban, előbbi 2016-ban egy Ferrari 488 GTE-vel ötödik lett a kategóriájában, míg a kétszeres világbajnok 2018-ban és 2019-ben is összetett győzelmet ért el a Toyotával.

A Ferrari visszatérésével azonban most megnyílik az út akár Charles Leclerc és Carlos Sainz előtt is, hogy a Forma-1-es karrierjük mellett, jelenlegi csapatukkal induljanak a legendás versenyen.

Ez elsősorban a 2024 végéig szerződéssel rendelkező monacói pilóta esetében tűnik kézzelfoghatónak, ő pedig nem is zárkózik el az elől, hogy kipróbálja magát.

Jelenleg a Forma-1-re koncentrálok, de mondom, ha lehetőségem adódik, akkor miért ne?"

Sainz már óvatosabban nyilatkozott Forrás: Scuderia Ferrari

Sainz ezzel szemben kicsit tartózkodóbb volt a kérdésben, és hangsúlyozta, hogy 2023 még messze van.

Ez annak tükrében is érthető, hogy a spanyol pilóta szerződése 2022 végéig érvényes a maranellóiakkal, így korántsem biztos, hogy 2023-ban még a Ferrari színeiben fog versenyezni az F1-ben.

„Nagyszerű, hogy egy olyan márka, mint a Ferrari, újra próbálkozik Le Mans-ban, én leszek a legfőbb támogatójuk és szurkolójuk.

Persze figyelni fogom, hogy mi történik, de ez még mindig elég messze van" – nyilatkozta.

Ami a Ferrari sportautó-programját illeti, az olasz gyártó vélhetően amiatt döntött az elindítása mellett, hogy a Forma-1-es költségplafon bevezetésével ne kelljen leépítésbe kezdenie, hanem más területen helyezhesse el az F1-es projektből kikerülő alkalmazottait. Korábban alighanem emiatt fontolgatták az IndyCar-részvételt is, Mattia Binotto, a Scuderia csapatfőnöke szerint azonban nem ez vezérelte őket.

Nem Binotto irányítja majd a sportautó-programot Forrás: Scuderia Ferrari

„Nem, ez egyáltalán nem a költségplafon bevezetésének következménye. A programot a vállalat érdekeltségének szempontjából értékeltük ki, majd Ferrariként úgy döntöttünk, hogy részt veszünk – nyilatkozta a svájci-olasz a hosszú távú világbajnokságban való részvételről, majd kifejtette, bár nem ő irányítja majd a programot, adott esetben az F1-es csapat is segítheti azt. – Hogy én leszek-e érte a felelős? Először is meg kell érteni, hogy a Ferrari egy egyedülálló vállalat, amelynél nem az számít, hogy ki a felelős.

mert még egyszer mondom, egyedülálló vállalat vagyunk."