Társoldalunk:

Grosjean kicsúszással kezdte IndyCar-pályafutását

2021.02.24. 08:44

Először vezetett versenyautót a tavalyi Bahreini Nagydíjon elszenvedett óriási balesete után Romain Grosjean. A francia pilóta első IndyCar-tesztje nem alakult zökkenőmentesen, de ezzel együtt Grosjean jól érezte magát.

Az idei szezonban az IndyCarban versenyző Romain Grosjean túl van első tesztnapján az elsőszámú amerikai formaautós sorozatban. A Dale Coyne Racing színeiben induló, a tavalyi Bahreini Nagydíj óta először versenyautót vezető pilótát több meglepetés is érte bemutatkozása során, miközben azonnal elnyerte a tetszését az, amiben az IndyCar különbözik a Forma-1-től. A köridejei a négyszeres Champ Car-bajnok szerint pedig nem reprezentatívak, a folytatásban sokkal többre lesz képes.

Grosjean elfoglalja a helyét új munkaeszközében

A Barber Motorsports Parkban a mezőny több istállójának részvételével rendezett teszten Grosjean végre használatba vehette azt, a gyerekei által tervezett sisakot, amit eredetileg utolsó Forma-1-es futamán, Abu-dzabiban viselt volna, de a bahreini horrorbukása után erre nem volt lehetősége. Ami megégett kezeit illeti, elmondása szerint nem volt különösebb gondja velük, de a reggeli etap során egyszer egy nagyot kellett ellenkormányoznia, ami közben fájdalmat érzett, de az ilyenekre számított, mivel még nem teljesen 100%-osak a kezei és érzékenyek.

Ami a teszt többi részét illeti, egyelőre az IndyCarral való összeszokásról szólt minden, de Grosjeannak tetszett, amit tapasztalt. „Más autó, más az üléspozíció, de ettől eltekintve nagyszerűen éreztem magam, minden nagyon normális volt – nyilatkozta a RACER-nek. – Hozzá kellett szoknom a kocsihoz. Arra emlékeztetett, amikor a Formula-Fordból a Forma-3-ba, vagy utána abból a GP2-be mentem. Minden alkalommal, amikor az ember új autót próbál ki, meg kell értenie azt. Eddig nagyon boldog vagyok. Az első etap után elkezdett fájni a bicepszem, de a második már jobb volt, elkezdtek bemelegedni az izmaim. Ezt az autót egy kicsit jobban lehet befolyásolni a vezetési stílussal, hogy miként fékezel, kanyarodsz és hasonlók, de nem kezdem el összehasonlítgatni a Forma-1-gyel, mivel az szerintem egyik félnek sem fair. De már értem, hogy itt miért annyira jók a versenyek. Többfajta ideális ívet lehet használni, míg az F1-ben az aerodinamika miatt leginkább ragaszkodni kell az egyetlen jó ívhez."

A képre KATTINTVA galéria nyílik Grosjean első IndyCar-tesztjérőlForrás: Joe Skibinski - 2021/Joe Skibinski

„A szélvédő megakadályozza, hogy a menetszél elérje a sisakot, de ez nem nagy különbség. Az autónak kisebb a leszorítóereje, úgyhogy fékezésnél kisebb a lassulás, a gyors kanyarokban pedig kevésbé stabil a kocsi, de a mechanikai tapadás nagyon jó ahhoz képest, amihez korábban hozzászoktam. Szórakoztató úgy nyomni neki, hogy közben nem kell állandóan a gumik túlmelegedése vagy lehűlése miatt azon aggódni, hogy mikor kezd el csúszkálni az autó."

A Barber Motorsports Parkban található 2,38 mérföldes (3,8 km) aszfaltcsík az IndyCarra jellemző régivágású pályák közé tartozik, tele van tempós, némileg döntött kanyarokkal, illetve nincsenek rajta tágas, aszfaltozott bukóterek, így ha valaki hibázik, az könnyen a falban találhatja magát. Megtapasztalta ezt Grosjean is, aki a kavicságyba pördült és egy kicsit a falat is érintette, de később folytatni tudta a körözést. „A pálya is nagyon klassz, régvágású aszfaltcsík, olyan, amilyeneket szeretek. Reggel hibáztam egyet és máris a kavicságyba ragadtam, úgyhogy a hibáknak megvan a következménye, a határon belül kell maradni, amit élvezek."

Grosjean a kavicságyban

A 34 esztendős francia pilótának emellett az is tetszett, hogy az IndyCarban mennyivel nyitottabbak egymással a csapatok. Amikor tegnap megérkeztem, eléggé meglepődtem, hogy az autókat csak úgy itt, mindenki előtt állítják be, nincsenek zárt garázsok vagy sátrak. Nagyon tetszik. Beszéltem Sebastian Bourdais-vel és Takuma Satóval is csevegtem egy jót az autója mellett. Egyenkocsik, úgyhogy nem nagyon van mit rejtegetni rajtuk. Az emberek a pályán küzdenek meg, amint leveszed a sisakod, mindenki barátságos és szeret beszélgetni. Ebből a szempontból is nagyon szórakoztató. Ezernyi dolgot kell még tanulnom, de ez folyamatban van. Már a reggel folyamán is jól éreztem magam a kocsiban, úgyhogy elkezdhettünk a beállításokon dolgozni."

Bourdais és Grosjean - Galéria!Forrás: Joe Skibinski - 2021/Joe Skibinski

Grosjean az első napját a 12., utolsó helyen zárta, 0,960 másodperccel elmaradva Rinus VeeKay idejétől, viszont csak kilenc századot kapott a másik Dale Coyne-autót vezető Ed Jones-tól.

A francia természetesen csalódott volt az eredménnyel, ugyanakkor úgy véli, ha másnap is tesztelne, már jobb lenne.

„A délután jobb volt, de végrehajtottunk néhány változtatást, ami nem igazán segített minket az utolsó szett gumival, így nem volt meg a tempónk. Amikor láttam az időket és hogy utolsó vagyok, nem örültem. De meg akarom nézni az adatokat és hogy hol fejlődhetek. Tudom, hogy ha holnap is tesztelnénk, már sokkal versenyképesebb lennék."

Az 57-es rajtszámú Dale Coyne-autóban - Galéria!Forrás: Joe Skibinski - 2021/Joe Skibinski

Így gondolja ezt a négyszeres Champ Car-bajnok Sébastien Bourdais is. „Szerintem nagyon boldog, hogy egy jobban a versenyzésre fókuszáló környezetben lehet. Romain nem viccel. Egy kicsit még hozzá kell szoknia az autóhoz, mert más vezetési stílust igényelnek, de ha egy második napot is vezethetne, biztos, hogy gyorsabb lenne. Nem szabad téves következtetést levonni a mai idejéből és azt gondolni, hogy ennyit tud. Hülyeség lenne bárki részéről ezt gondolni. Jó lesz, Olivier Boissonnal mérnökeként, akit jól ismerek, mert dolgoztunk együtt, rengeteg potenciál van bennük."

Az IndyCar idei szezonja április 18-án, a Barber Motorsports Parkban veszi kezdetét, Grosjean pedig a három, szuperoválon rendezett futam, közte az Indy 500 kivételével várhatóan mindegyik fordulón rajthoz fog állni.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK