Társoldalunk:

Hidegen hagyja a veterán csapatfőnököt, hogy Hamilton nem tudja, ki ő

2021.02.18. 19:35

Kínos pillanatokat élt meg Lewis Hamilton a 2020-as Bahreini Nagydíj előtt, amikor a sajtótájékoztatón fogalma sem volt arról, hogy kicsoda Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke. Az osztrák veterán nem zavartatja magát, a pilóták fizetését viszont lenyomná.

Látványosan lefagyott a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton a 2020-as Bahreini Nagydíj előtti sajtótájékoztatón, amikor szembesítették az Alpha Taurit irányító Franz Tost véleményével, mi szerint le kellene nyomni a Forma-1-ben a pilóták fizetését. Hamilton visszakérdezett, hogy ki javasolta ezt, majd a moderátor megdöbbenésére emlékeztetni kellett őt arra, hogy mi Tost munkaköre.

Tost már Hamilton GP2-es szezonja alatt is F1-es csapatfőnök volt, de ez a brit pilótának nem tűnt felForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

A kínos jelenet természetesen végigfutott a közösségi médián és Ted Kravitz, a Sky Sports riportere szerint a paddockban is mulatság tárgya lett, de a másik érintett nem reagált a történtekre, egészen mostanáig. Tost interjút adott a La Gazzetta dello Sportnak és a beszélgetés során érintették az ominózus pillanatokat is.

Az osztrák veterán mulatságosnak találta az esetet, és leszögezte: „Nem érdekel, hogy Lewis ismer-e vagy sem. Nekem csak az számít, hogy van már egy munkacsoport, ami megtárgyalja, hogy legyen költségplafon a pilóták fizetése kapcsán is” – utalt arra, hogy az F1 Commission legutóbbi ülésén a delegáltak megállapodtak, hogy a versenyzők bevonásával foglalkoznak a kérdéssel.

A Forma-1-ben idén bevezették a csapatokra érvényes, 145 millió dolláros költségplafont, de ebben több kivétel is szerepel, például a versenyzők és a topmenedzsmentek tagjainak járandósága sem számít bele a kvótába. A csapatfőnökök hajlanak arra, hogy ennek is határt szabjanak, a versenyzőket ez nyilvánvalóan hátrányosan érintené.

Tost csapatában nem fenyeget a veszély, hogy elszabadulnak a fizetésekForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Peter Fox

Az Alpha Tauri a mezőny kisebb istállói közé tartozik, ők papíron kedvezményezettjei a költségplafonnak, hiszen a nagyobb, gyári csapatok mostantól kevésbé élhetnek az anyagi fölényükkel, de Tost elárulta, számukra is kihívást jelent, hogy szigorúan kell gazdálkodni, különösen a 2022-ben esedékes szabályváltozások miatt.

A problémát nem a világjárvány, hanem a kiadások korlátozása jelenti – árulta el. – Idén még nem érjük el [a költségplafont], de 2022-től már nehezebb lesz betartani, azért is, mert egy teljesen új autóval kell megérkezni. Odafigyelésre lesz szükség” – nyilatkozta Tost, aki általában a konstruktőri világbajnokság 7. helyét szerzi meg a faenzai istállóval.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK