Vágólapra másolva!
A McLaren csak azt tette, amit a Forma-1-es csapatok az év ezen szakaszában szoktak, azaz próbált minél kevesebbet megmuttani idei autójából, az egyik húzása mégis kissé megmosolyogtatóra sikerült.

A Forma-1-ben mindig is jelen volt a titkolózás, ami az autóbemutatók és az új kocsik bejáratása során a leginkább tetten érhető. A csapatok az utolsó pillanatig igyekeznek takargatni a legapróbb részleteket az új modellen, mindez pedig olykor már-már kissé érthetetlen paranoiába csap át. Az idei első F1-es kocsi, a McLaren MCL35M bemutatása és első silverstone-i körei során a wokingiak is mindent megtettek annak érdekében, hogy a fontos részletek rejtve maradjanak, miközben részben ők maguk mutatták meg azokat.

Az autóról szinte csak szemből készült fotókat tettek közé, ezen az oldalról készült képen pedig gondosan ügyeltek rá, hogy a terepviszonyok kitakarják a fontos részleteket Forrás: McLaren

Amellett, hogy az istállók elsősorban magukra, a saját fejlesztéseikre és koncepciójukra koncentrálnak, természetesen árgus szemekkel figyelik a riválisaikat, hiszen sosem lehet tudni, hogy ki áll elő olyan megoldással, amit részben vagy egészben ők maguk is lemásolhatnak. És minél előbb szúrnak ki valami hasznosat, annál előbb kezdhetnek el dolgozni a saját változatukon, így március 12-én, a bahreini tesztelés első napján hiába veheti szemügyre közelről mindenki a másik autóját, addig megpróbálja a lehető legnagyobb titokban tartani a sajátját.

Ez a gyakorlat tetten érhető volt a McLaren esetében is, amely bemutatója után egy nappal, Silverstone-ban pályára vitte az idei autóját.

A bemutatón közölt renderekkel és videofelvétellel ellentétben itt már minden valószínűség szerint a legújabb aerodinamikai fejlesztések is felkerültek az MCL35M-re,

hiszen forgatási nap ide vagy oda, a csapatok ezeket az alkalmakat is kihasználják a tesztelésre. A wokingiak versenygépe is kamerával és érzékelőkkel volt felszerelve.

Elsőre talán fel sem tűnik, de nem véletlenül lett több a sima fekete felület az autón

Hogy ez már nem teljesen az a kocsi volt, amit egy nappal azelőtt bemutattak, az is jól jelzi, hogy a bevett gyakorlat szerint csak olyan fényképeket és videókat tettek közzé a bejáratásról, amelyek nem mutatnak meg mindent, különösen ami az autó hátsó részét és az első kerekek mögötti légterelőket, az úgynevezett bargeboardot illeti.

Sőt, a McLaren odáig ment, hogy a közösségi médiában a Mercedes-AMG hozzájuk az idei évtől csatlakozó alkalmazottait köszöntő fotón nemes egyszerűséggel painttel feketével kisatírozta a bargeboardot és a hátsó szárny oldalsó terelőlapját.

Ez már talán inkább a megmosolyogtató kategória, hiszen aki nagyon akarta, a bejáratásról készült, szintén az istálló által közölt videók képeinek kimerevítésével és világosításával pontosan megnézhette, hogy miként néznek ki a kitakart részek, sőt, akadt olyan fotó, amelyen látszott a padlólemez hátsó részére, a hátsó kerekek elé elhelyezett terelőelem is, ami minden bizonnyal a diffúzor hatékonyságát hivatott növelni.

A videókon látszottak a féltve őrzött részletek is, igaz, nem nagy felbontásban

A McLaren tehát hozta az év ezen szakaszában szokásos titkolózást, és ne számítsunk másra a többi csapat esetében sem, hogy aztán március 12-én mindannyiuk autójáról nagyfelbontású fényképek és videofelvételek tucatjai készüljenek, lerántva a leplet az olykor jól, máskor kevésbé sikeresen rejtegetett részletekről.