Társoldalunk:

Nem lehet nyugodt a Mercedes, problémák adódtak a motorral

2021.02.13. 10:57

A Mercedes motorfőnöke elárulta, nincs minden rendben az idei erőforrást illetően, ám úgy véli, aggodalomra semmi ok. Hywel Thomas elmondta, ezen a télen számos kihívással kellett megküzdeniük.

Miután 2019-ben a Ferrari trükközve ugyan, de teljesítményben lehagyta a Mercedes motorját, 2020-ban az erőviszonyok visszaálltak a hibrid korszakban megszokott kerékvágásba, és a brixworth-i erőforrás ismét messze a legjobbnak bizonyult. Az ellenfelek azonban egyaránt új motorral készülnek az idei szezonra, így a Mercedesnél sem tétlenkedhetnek. 

Tavaly ismét a Mercedesé volt a legjobb motorForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Hamad I Mohammed

Ráadásul idén már nem csupán a gyári istállót, a tavaly még Racing Point néven induló Aston Martint és a Williamset látják el, hiszen a McLaren hét év után újra partnerükké vált. Ennek megfelelően a mezőny 40 százalékát ők szolgálják ki, de a mennyiséget tekintve egyáltalán nincsenek lemaradásban.

Ami a felkészültséget illeti, jelenleg számos motort építünk, amelyek az új szezonra elérhetőek lesznek – jelentette ki Hywel Thomas, a Mercedes motorfőnöke egy, a csapat által közzétett videóban. – Néhányat már összeszereltünk, pár erőforrással pedig a megbízhatósági teszteket teljesítjük. Az ügyfeleink számára is vannak motorok, amelyeket már megkaptak. Ezeket már be is szerelték az autóba, és beindították, vagy éppen zajlik ez a folyamat.”

Nemrég napvilágot látott egy pletyka, miszerint a Mercedes 25 lóerőt talált tavalyi erőforrásához képest. Erről azóta sem jelent meg bővebb információ, de még ha így is van, Brixworth-ben akkor sem dőlhetnek hátra, ugyanis jelenleg nincs minden rendben a motorral.

Akad néhány probléma az erőforrásokkal, amiről tudunk, de számos tervünk van arra, hogy ezeket kiküszöböljük. Biztos vagyok benne, hogy az első futamra minden készen fog állni” – szögezte le Thomas. A Mercedes háza táján sokáig tavaly sem volt minden tökéletes, és csak az Ausztrál Nagydíj lefújásának, valamint a hosszú kényszerszünetnek köszönhették, hogy nem kerültek óriási bajba.

A Mercedesnek – mint ahogyan a többi gyártónak is – idén jó néhány olyan tényezővel is szembe kell néznie, ami eddig nem jelentett akadályt. Többek között a mostani szezonban már korlátozzák a tesztpad használatát, ami leegyszerűsítve annyit jelent, hogy 1000-es fordulatszám felett legfeljebb 6400, míg 7500-as felett legfeljebb 800 órát lehet tesztelni egy évben. Ráadásul mindezt nagyjából arányosan kell elosztani, a tesztpadok száma pedig legfeljebb kilenc lehet. Az energia-visszanyerő rendszer esetében hasonló jellegű korlátozások léptek életbe.

A tavalyi teszteken is adódtak gondok a Mercedes motorjávalForrás: NurPhoto via Getty Images/Joan Valls/Urbanandsport /NurPhoto/Joan Valls

Thomas erről annyit mondott, hogy „minden egyes órát ki kell használnunk, hatékonynak kell lennünk, és a lehető legtöbbet meg kell tudnunk az erőforrás teljesítményéről és megbízhatóságáról.” Ám nem ez az egyedüli nehézség, amivel meg kell küzdeniük.

Szintén először fordul elő, hogy csupán egyetlen fejlesztéssel készülünk a teljes idényre, szóval az összes kiaknázható teljesítményt bele kell tennünk az első versenyen rajthoz álló erőforrásba – magyarázta. – Ezzel szemben korábban módunkban állt mindezt több [fejlesztési] csomagra osztani az egyes motorspecifikációkkal. Ezen kihívás tudatában tehát az első futamra mindennek a helyén kell lennie, és biztosra kell mennünk a megbízhatóság terén.”

A brit szakember arra is rámutatott, hogy idén több futamot rendeznek, mint tavaly, legalábbis ha minden jól megy. Ám a felhasználható erőforráselemek száma nem változik, így egy komponensnek több versenyt kell kibírnia, mint 2020-ban. Ha pedig ez nem lenne elég, a gyártóknak sokkal kevesebb idejük maradt a felkészülésre, mint általában. „A rövid téli időszak szintén nehézséget okoz, hiszen [tavaly] csak december közepén fejeztük be a versenyzést, most pedig nemsokára újrakezdjük. Egyszóval több a tennivalónk, de kevesebb idő alatt kellene elvégeznünk.”

Hamilton megtörte a hallgatást

A Mercedes hétfőn bejelentette, hogy Lewis Hamilton aláírta új szerződését a csapattal. Azóta az istálló részéről Toto Wolff csapatfőnök többször is megszólalt, ám a hétszeres világbajnok nem reagált az eseményekre. Egészen péntek estig.

Hamilton hosszú idő után szólalt meg

„Sziasztok, srácok, elnézést, hogy egy időre távol maradtam innen, de készültem az előttem álló szezonra, és arra koncentráltam! – kezdte Instagram-bejegyzését. – Szerencsésnek tartom magam, hogy volt időm reflektálni [az eseményekre], és felkészülni. Továbbra is pozitívan és izgatottan állok az idényhez, ugyanakkor szeretném, ha tudnátok, hogy gondolok rátok, és remélem, jól vagytok. Hiányoztok, és alig várom, hogy újra lássuk egymást, ha nem is személyesen, de online. Egy dolog viszont biztos, teljes erőbedobással fogok versenyezni ebben az évben.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK