A döntés egy lépés annak érdekében, hogy a Red Bull is teljes értékű, önálló gyári csapattá váljon a Forma-1-ben, rövid távon pedig Marko szerint az egész sportágnak hasznos, mert sokkal olcsóbbá válik a versenyzés a következő években. Ők nagy befektetésre számítanak, de Marko azt mondta: „Őrültek vagyunk, de azért matekozunk és számolgatunk is.”
„Ez egyszeri befektetés az épületbe és mindenekelőtt a tesztpadokba, de a működési költségek nem lesznek sokkal nagyobbak annál, mintha megvennénk máshonnan a motort – véli Marko. – Többe fog kerülni, de nem sokkal többe” – tette hozzá, és azt is megjegyezte, hogy ismét lehet névadója a Hondától származó motornak, de az nem másik autógyár lesz.
Ettől függetlenül lehetséges, hogy a Red Bull már a hosszútávú jövőre készülve döntött a befektetés mellett. Sajtóhírek szerint a Honda rögtön nyitott volt arra, hogy a csapat tovább használja a Forma-1-ben a technológiát, az egyeztetések viszont nehézkesebbé váltak, amikor felmerült, hogy a horizonton a Volkswagen-csoport is megjelenhet.
A Racefans az F1 Commission csütörtöki ülése után arról számolt be, hogy „forrásaink szerint a Porsche nevezését alaposan megvitatták a bizottság mai találkozóján. A német márka a közelmúltban a motoros munkacsoport számos megbeszélésén részt vett és az anyavállalat, a VW régóta szoros kapcsolatban van a Red Bull-lal a motorsportok terén.”