Vágólapra másolva!
Az arculatváltás után egyelőre kevés hír jelenik meg az Alpine-csapatról, de az istállónál zajlik a felkészülés, már az új autót is beindították. Nagy terveik vannak, ezeket önállóan is elérnék.

Az Alpine révén új néven folytatja a szereplést a Forma-1-ben az eddig Renault-ként ismert csapat, ráadásul az új arculat mellett átszervezték az istálló felsővezetését is. Luca de Meo, az anyavállalat vezérigazgatója a Suzuki MotoGP-csapatától érkező Davide Briviót nevezte ki a csapat ügyvezetőjének és előléptették Marcin Budkowskit is.

Forma-1, Alpine A521 render
Forma-1, Alpine A521 render
Forma-1, Alpine A521 render
Forma-1, Alpine A521 render
Forma-1, Alpine A521, Alpine logo
Forma-1, Alpine A521
Forma-1, Alpine A521
Forma-1, Alpine A521
Forma-1, Alpine A521
Forma-1, Alpine A521
Forma-1, Alpine A521, Antony Villain
Forma-1, Alpine A521 render
Forma-1, Alpine A521 render
Forma-1, Alpine A521 render
Forma-1, Alpine A521 render
Forma-1, Alpine A521, Alpine logo
Forma-1, Alpine A521
Forma-1, Alpine A521
Forma-1, Alpine A521
Forma-1, Alpine A521
Forma-1, Alpine A521
Forma-1, Alpine A521, Antony Villain
Forma-1, Alpine A521 render
Forma-1, Alpine A521 render
Forma-1, Alpine A521 render
Forma-1, Alpine A521 render
Forma-1, Alpine A521, Alpine logo
Forma-1, Alpine A521
Forma-1, Alpine A521
Forma-1, Alpine A521
Forma-1, Alpine A521
Forma-1, Alpine A521
Forma-1, Alpine A521, Antony Villain

Az olasz cégvezető komoly célt tűzött ki a csapat elé: „Legkésőbb 2022-től a lehető legtöbbször kell szerepelnünk a televízióban és a lapokban rendszeres dobogós helyezésekkel és egy-két győzelemmel” – jelentette ki de Meo a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak adott interjúban.

A csapatról eddig leginkább az átszervezés kapcsán, majd csütörtökön Fernando Alonso balesete kapcsán jelentek meg hírek, de Mark Lane, az Alpine egyik tervezője arról is beszámolt a Twitteren, hogy beindították az A521-es típusjelű autó motorját.

Idén mindössze az Alpine két autójában működik majd Renault-motor, ami a fejlesztések mellett a juniorpilótáik elhelyezését is megnehezíti, de Mia Sharizman, az akadémia vezetője szerint így is találhatnak partnereket a fiatal versenyzők tréningezéséhez.

„Találtunk már megoldásokat, hogy üléseket szerezzünk a pilótáinknak – nyilatkozta. – Motorszállítói vagy más kapcsolatok nélkül is lehet együttműködés más csapatokkal. Nem fogok sokat elárulni erről, arra fókuszálunk, amivel rendelkezünk, a két versenyzői ülésünkkel, az akadémiánkkal és az egyéb eszközeinkkel. Nyilvánvalóan az a prioritás, hogy a saját csapatunkhoz kerüljenek [a juniorok], de hisszük, hogy más csapatokkal is lehet együttműködés, függetlenül a motorszállítástól.”

Beindították az Alpine A521-est

Az Alpine számára kézenfekvő lenne, hogy újra kapcsolatot építsenek a Red Bull csapataival, hiszen a Honda távozása miatt elvileg lehetne igény az erőforrásokra, de egyre inkább úgy tűnik, a Red Bull Racing és a Scuderia Alpha Tauri is inkább azt szeretné, ha befagyasztanák a fejlesztéseket és továbbra is használhatnák a japán motorokat.

– nyilatkozta Franz Tost, a faenzaiak csapatfőnöke a Motorsport-Total.com-nak. – Feltételezhető, hogy a Red Bullnak és [Dietrich] Mateschitznek másra van szüksége. Ők a világbajnoki címért akarnak küzdeni, és ehhez megfelelő összetevők kellenek.”

Öt juniort alkalmaznak 2021-ben

Az Alpine bejelentette, hogy a csapat átmárkázása után is folytatják a tehetséggondozást, 2021-ben öt pilótát foglalkoztatnak a juniorprogramban.
Csou Kuan-jü, Christian Lundgaard és Oscar Piastri a Forma-2-ben versenyezhet, Victor Martins és Caio Collet pedig a Forma-3-ban szerepel.