Vágólapra másolva!
Két nagydíjhelyszínt is módosítottak a 2021-es Forma-1-es szezon előtt, a francia és a spanyol szervezők is remélik, hogy ettől izgalmasabb futamokat rendeznek majd a Paul Ricardon és Barcelonában. Különösen az előbbi esetében jelentős a változás.

A nyomvonal 70 százalékát módosították a Francia Nagydíj helyszínén, a Paul Ricardon a 2021-es szezon előtt. A munkálatokat a Dromo koordinálta, az olasz tervezőiroda dolgozott a tavaly átadott zandvoordi pályán is, ami az F1 visszatérése előtt alaposan, érdekes műszaki megoldásokat felvonultatva újult meg.

Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo
Forma-1, Paul Ricard átépítés, Dromo

A tesztelésre kiváló, viszont unalmas versenyeket produkáló Paul Ricardon eredetileg csak újraaszfaltozást terveztek, de a Dromo javaslatára a legtöbb esetben kisebb-nagyobb mértékben változtattak a kanyarok profilján is, hol az előzések érdekében, hol például a vízelvezetés javítása vagy a bukkanók eltüntetése érdekében.

A stúdiót vezető Jarno Zaffelli a Racefans.net-nek azt is elmondta, hogy a Pirelli kérésére meghagyták az eddigi aszfalt specifikációját, így a gyártó továbbra is releváns adatokat gyűjthet majd a gumitesztek során, ez különösen fontosnak ígérkezik, mert idén már a 2022-es szezonra szánt 18 colos keréktárcsákra szerelt abroncsokat fejlesztik majd.

A pálya méretei és alapvető jellegzetességei nem változtak, Silverstone-hoz hasonlóan a Dromo úgy dolgozott, hogy a „külső határok” megmaradtak, így elsősorban az 5-ös kanyart kell majd figyelni, ami a vízelvezetés érdekében változott, de a pilótákat alkalmazkodásra kényszeríti majd az előzési pont előtt.

Az új 10-es kanyar Forrás: Circuit Barcelona-Catalunya Twitter

Február elején elkészült a barcelonai pálya átalakítása is, a katalán helyszínen a 10-es kanyart építették át, amit legutóbb 2004-ben módosítottak, és ismét az eredeti, 1991-es változatra hasonlít inkább. Az eddigi, éles balkanyar helyett egy íveltebb változatot kell majd bevenni, de így is megnőtt a bukótér mérete, így biztonságosabb lett a pálya.

Kérdéses, hogy a változtatás jót tesz-e az eddig is silány előzési lehetőségeknek, de ez legkorábban a májusi Spanyol Nagydíj idején derül majd ki, mert hosszú évek után először a Forma-1 mezőnye nem Barcelonában, hanem a Bahreini Nagydíj helyszínén rendezi a háromnapos tesztelést 2021. március 12-14. között.