A fejlesztési tilalom lehetővé teszi azt is, hogy a gyártók, a jogtulajdonos és az FIA megkezdjék a munkát egy új motorformula kidolgozása érdekében, ami az eredetileg tervezett 2026-os bevezetésnél egy évvel korábban megjelenhet.
A rövidtávú helyzet kedvező a Red Bullnak és a biztosítja, hogy 2022-től is négy különböző erőforrás szerepel majd a mezőnyben, a Renault-nak rossz hír, mert jelenleg a gyári, Alpine nevű istállótól eltekintve nincs másik ügyfelük a mezőnyben és egyelőre nem látni, hogy melyik csapat állna a franciák mellé.
Kérdéses, hogy az erőforrások teljesítményét kiegyenlítik-e, a Ferrari és a Red Bull korábban támogatta, hogy az üzemanyag-átfolyás szabályozása révén egy szintre hozzák az erőforrásokat, a Mercedes és a Renault viszont ellenezte ezt. A The-Race.com szerint a csütörtöki tárgyaláson erről nem volt szó, így lehetséges, hogy végül nem kerül be a szabályba.