Vágólapra másolva!
Werkvideót tett közzé a Red Bull a csapat új pilótája, Sergio Pérez első látogatásáról. Az angliai gyár több részlegét is megmutatták neki, és általa a közönségnek is.

Sergio Pérez szerződtetése alkalmából ritkán látható betekintést nyújt a Red Bull az F1-es csapata gyárába. Operatőrök követték a mexikói pilótát az első látogatása során Milton Keynesben, majd a sportoló beszoktatását egy kisfilmben örökítették meg a YouTube-on.

Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Christian Horner
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Adrian Newey, Christian Horner
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Christian Horner
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Christian Horner
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Adrian Newey, Christian Horner
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Christian Horner
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Christian Horner
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Adrian Newey, Christian Horner
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Christian Horner
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing

Ennek köszönhetően a nézők a technológiai kampusz több épületébe is benézhetnek, persze az igazán érzékeny területek, például a csapat szimulátorterme így is rejtve marad. Ahogy erről már beszámoltunk, Pérez első útja Christian Hornerhez és a vele szemközti irodában dolgozó legendás főtervezőhöz, Adrian Newey-hoz vezetett.

Pérezt először a karácsonyi pihenésről kérdezték a csapat csúcsvezetői, majd Newey megmutatta neki azt a rajzasztalt, amit a brit mérnök a mai napig használ,

és Hornernek külön meg kellett szereznie azt a McLarentől, amikor elcsábították Newey-t. „Én ezen nőttem fel, és tudom, hogy képes vagyok gyorsabban dolgozni ezen, mint a srácok a számítógéppel” – mondta.

Pérezt lenyűgözte Newey munkamódszere: „Akárhányszor elmegyeke az irodája előtt, ő mindig rajzol valamit. Rengeteget kommunikál a versenyzőkkel, megérti, hogy az ember miről beszél. Olyan, mintha egy autóversenyzővel csevegnék” – méltatta a legendás tervezőt.

Az új szerzeménynek Hugh Bird, Pérez egyik versenymérnöke többnapos túrát szervezett, amely során több részleg munkájába is bekapcsolódtak. Meglátogatták Pierre Wache-t, aki Newey-tól átvette a csapat technikai irányítását, ők

jó ismerősként üdvözölték egymást Pérezzel, hiszen 2010 és 2012 között a francia szakember is a Saubert erősítette.

A szimulátorteremben tett rövid, félórás látogatás után átsétáltak a (pénzügyi) tervező részlegre, majd a járműdinamikával foglalkozó szakemberekhez, aztán az irányítóközpontba mentek, ahol Európa legnagyobb képernyőjét helyezték el, hogy távolról is segíthessék a csapat munkáját a pályán.

A fényezőknél töltött percek során még Péreznek sem árulták el, hogy milyen lesz az új autó külső megjelenése (az elmúlt évek alapján nagy változás aligha lesz), aztán a karosszériák előkészítésével foglalkozó munkatársakhoz mentek. „Eléggé más ez, mert ti szinte mindent házon belül csináltok. Eddig két épületben jártunk, hány van még hátra?” – kérdezte Pérez, majd bátortalanul azt mondta mérnöke, hogy öt. – „Az szép, haver!” – felelte.

Délután az MK-7-be mentek, ami a Red Bull rendezvényközpontjaként és a különleges projektek bázisaként is funkcionál, itt készítik fel az Aston Martin részére gyártott Valkyrie hiperautókat, valamint az Advanced Technologies részleg fejlesztette ki az IndyCarban használt szélvédőt, valamint tavaly a lélegeztetőgépet is.

A rendezvényteremben Pérez rögtön elkérte a 2019-es autó kormányát,

elmondta, szerinte ehhez lesz a legfontosabb hozzászokni. Gyorsan talált eltéréseket a Racing Point kormányához képest, de mérnöke megnyugtatta, hogy a szimulátorban tudják majd gyakorolni a Red Bull kiosztását és a kuplungfül érzékenységét.

Pérez rögtön az autó részleteiről érdeklődött Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mark Thompson

Az esportosok felkészülését segítő terem és a Valkyrie-k után Jonathan Wheatley-hez, a Red Bull sportigazgatójához mentek, másnap reggel pedig a főmérnök, Paul Monaghan fogadta Pérezt a rendkívül fontos üléspróba alkalmából.

„Elég szűk benne a hely, szigorú keretek között kell elhelyezni őt úgy, hogy képes legyen kezelni a testsúlya ötszörösét vagy fékezéskor laterálisan a négyszeresét, és közben szorosan be legyen kötve és kényelemben üljön” – magyarázta a brit szakember, aki rámutatott, hogy Monacóban két órát, Silverstone-ban másfelet kell az autóban tölteni, egyhuzamban.

„Közben nem érezhet olyan kényelmetlenséget, ami már a teljesítménye rovására megy. Neki nem jó ugyanaz a pedálbeállítás, biztonsági öv-hossz, kormány- és üléspozíció, ami Max [Verstappennek] megfelel, de ez nem szokatlan. Az ülés csak általános megfogalmazás, itt inkább arról van szó, hogy installáljuk a pilótát az autóba.”

Az üléspróba volt a legfontosabb feladat Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mark Thompson

Monaghan szerint ezt a fázist nem szabad félvállról venni, mert „semmi értelme, hogy a pilóta kényelmetlenül üljön”, majd pontosított, nem a kényelem a lényeg, hanem az, hogy a versenyző anélkül vezethesse az autót, hogy zúzódásokat szenvedne vagy elzsibbadjon a lába. „Ezek az autók nem lesznek kényelmesek, installálnunk kell a pilótát, hogy versenyképesen vezethessen.”

Az üléspróbával elment a délelőtt, utána ismét az MK-7-be mentek fotózásra és videós anyagok készítése érdekében. Pérez itt megtudta, a bejelentés alkalmával a rajongók úgy megrohanták a Red Bull weboldalát, hogy az majdnem összeomlott. Végül üzent a szurkolóknak, azt mondta: „Jól szeretnék kezdeni, de ennél is fontosabb, hogy sikeres évünk legyen. Szerintem ilyen lehetőség csak egyszer jön az ember életében. Ezzel tisztában vagyok és készen állok, hogy éljek vele.”