Vágólapra másolva!
A 2015-ös szezon után ismét a Magyar Nagydíj volt a szezon legnézettebb versenye a Forma-1-ben. A sportág a koronavírus közepette is népszerű maradt, a közösségi platformokon jelentősen növekedett is.

Kétségek övezték a tavalyi szezon megrendezését a Forma-1-ben, miután a koronavírus következtében a márciusra tervezett idénynyitó után a teljes iparág hónapokra leállt, és a júliusi szezonkezdet után is folyamatos újratervezésre volt szükség ahhoz, hogy az eredetileg 21 nagydíjra tervezett menetrend helyett összejöjjön 17 futam rendhagyó formában és helyszíneken.

Sokan voltak kíváncsiak a Magyar Nagydíjra Forrás: Motorsport Images/Mark Sutton

A szigorú egészségügyi és biztonsági előírásoknak köszönhetően a Forma-1 lett az első globális sportág, ami újraindult, és a jogtulajdonos Liberty Media által kiadott közlemény szerint a közönség meghálálta az igyekezetet. A Shareablee adatai szerint az F1 a második leggyorsabban növekvő sportág a közösségi médiában összesen 35 millió követővel és az interakciók terén duplázták az értékeket, e téren messze a legnagyobb növekedést érte el a rivális sportágak között.

A körülményekhez képest jól alakult a tévés nézettség is.

Noha a nagydíjak átlagos nézettsége 4,5 százalékkal 87,4 millió főre csökkent, tavaly csak 17 futamot rendeztek 21 helyett kizárólag az európai és a közel-keleti időzónában, és így is többen nézték a versenyeket 2016-nál, 2017-nél és 2018-nál, amikor 87 millióan ültek le a tévé elé világszerte.

Hazai szempontból örömteli, hogy 2015 után ismét a Magyar Nagydíj lett a szezon legnézettebb versenye, 103,7 millió fő figyelte az eseményeket, ez 7 százalékos növekedés az előző évhez képest. Ebben az is segíthetett, hogy a 35. Magyar Nagydíj a szezon harmadik futama volt a Red Bull Ring után a második helyszínen, közvetlenül a verseny rajtja előtt Max Verstappen megrongálta az autóját és a száradó pályán elindított futam elején mozgalmasan alakultak az események.

Szintén népszerűek voltak az új helyszínek: a Portugál Nagydíjat 100,5 millióan nézték, a Szahíri Nagydíjat 89,1 millióan (pedig Lewis Hamilton nem vett részt a versenyen)

és 89,1 millióan figyelték, ahogy Hamilton megnyeri hetedik világbajnoki címét a rendkívül izgalmas Török Nagydíjon. Az összesített nézettség 1,5 milliárd lett, a csökkenés az előző évi 1,9 milliárdról a kevesebb nagydíjjal magyarázható.

A közönséget nem riasztotta el, hogy Russell indult Hamilton autójában egy héttel Romain Grosjean horrorbalesete után Forrás: Getty Images/Bryn Lennon/Bryn Lennon

A jogtulajdonos közleménye szerint egy 6000 fős mintán elvégzett közvéleménykutatás alapján a válaszadók pozitívan látják a sportág jelenét, a Liberty Media szerepvállalását, a vírushelyzet kezelését és több mutató is javult 2019-hez képest. Szintén jelentős az előrelépés az online platformok látogatottsága és az interakciók terén is, az F1 jóval lendületesebben növekedett a konkurens sportágaknál.

Duplázódott a hivatalos esport-bajnokság nézettsége is, de a különböző platformokon összeadódó, összesen 11,4 milliós stream-nézettség még mindig szerény a valódi versenyzéshez képest. Viszont, a Pro Series 291 millió közösségi médiás megjelenést és 23,8 milliós videomegtekintést generált.

„Örömmel látjuk, hogy a rajongóink nagyon elégedettek a sportágunkkal, a szezonunkkal és azzal, ahogy reagáltunk a világjárványra – nyilatkozta Stefano Domenicali, az F1 januárban hivatalba lépett elnök-vezérigazgatója. – Várjuk már a 2021-es szezon kezdetét a téli szünet után és tudjuk, hogy a szurkolók is ugyanolyan izgatottak, hogy elkezdődjön a versenyzés.”