Vágólapra másolva!
Nem a megszokott mértékben, de alaposan továbbfejleszti az idén már Aston Martin néven induló istálló a tavalyi autóját, ami feltűnően hasonlított a Mercedesre, és ez idén is így maradhat.

Sebastian Vettel leigazolásával erősített az idén már Aston Martin néven induló egykori Racing Point istálló, ami tavaly a 2019-es Mercedesre határozottan hasonlító autóval lépett pályára, és a fejlesztési korlátozások miatt ez idén is így marad.

A padlólemez biztosan megváltozik a tavalyi Racing Pointhoz képest Forrás: Motorsport Images/Zak Mauger

Sőt, a szabályok lehetővé teszik azt is, hogy az Aston Martin átvegye a Mercedes nem listázott alkatrészeit is, és két fejlesztési zsetont is felhasználhatnak, a döntésük szerint a váz átalakítására.

Otmar Szafnauer, az Aston Martin csapatfőnöke a Sky Sports műsorában elárulta,

továbbra is alacsony padlószögű autóval állnak rajthoz

(a Mercedes is ezt a filozófiát követi), de ettől függetlenül a szabályváltozások következtében alaposan hozzá kellett nyúlniuk az autóhoz.

„Az FIA aerodinamikai változásokat vezetett be, ezek jelentős módosítások a leszorítóerő csökkentése érdekében és azért, hogy lelassítsanak minket – utalt az egész mezőnyre. – Ezért az egész autót újra kellett tervezzük. Ez az első alkalom, hogy egy [tavalyról] áthozott autóban van egy csomó új alkatrész.”

„Bár a filozófiát örököltük, így is sok új alkatrész és aerodinamikai fejlesztés lesz az autón, még a karosszéria is új. Noha az autó hasonlítani fog a tavalyihoz, alapvetően új.”

Szafnauer szerint a veszteségek minimalizálása dönthet a sorrendről Forrás: Getty Images/Mark Thompson

Az Aston Martin jogelődje, a Racing Point tavaly harcban volt a konstruktőri világbajnokság 3. helyéért, végül a McLaren lett a befutó, holott a silverstone-i istálló autója gyorsabb volt a wokingi ellenfélénél. Szafnauer megerősítette, hogy ismét a 3. helyre pályáznak, szerinte az alkalmazkodókészség dönt majd az üldözőboly sorrendjéről.

„Nem hiszem, hogy könnyű dolgunk lesz, erős ellenfeleink vannak. A Ferrari igyekezni fog a télen, hogy biztosan jobbak legyenek, mint tavaly, a McLarennek új erőforrása van, ugyanaz, mint a miénk, és ezt biztosan azért tették, hogy versenyképesebbek legyenek. Akadtak mozgások a pilóták körében is, majd meglátjuk, mi sül ki ebből.”

Akadnak különbségek, és az FIA is nagy szabályváltozásokat vezetett be. Nagy darabot kivágtak a padlólemezből, hogy veszítsünk a leszorítóerőből, és ennek nagy hatása lesz a teljesítményre is attól függően, hogy a csapatok mennyit tudnak majd visszanyerni.”