Vágólapra másolva!
Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója elárulta, tárgyalnak a sportág iránt érdeklődő autógyártókkal, és azt is tudja, hogy mivel lehetne megszólítani potenciális új résztvevőket.

Januártól a Ferrari egykori csapatfőnöke, a Lamborghini volt vezérigazgatója, Stefano Domenicali irányítja a Forma-1-et működtető vállalatot, a szép pályafutással rendelkező olasz szakember egyik legnagyobb feladata az lesz, hogy új gyártókat szólítson meg és nyerjen meg a sportágnak. Domenicali a Sky Sportsnak elárulta, már zajlanak is tárgyalások.

Sok márka szerepel az F1-ben, de kevés igazi gyártó Forrás: Getty Images/Peter Fox

„Pillanatnyilag még mindig csendben maradnék, de az jó hír, hogy vannak cégek, amelyek szeretnék látni, hogy milyen értéket hozhat létre számukra az F1 platformja. Nem csupán a technológia, hanem az autóipari gyártás terén. Szerintem ezzel kapcsolatban

Domenicali rámutatott, küzdelem alakult ki a piacon a régi vágású autógyártók és az újszerű mobilitási megoldásokat kínáló szereplők között, a Forma-1 ebben nem akart részt venni, de a cégvezető szerint segíthetnek a márkáknak abban, hogy fiatalos imázst alakítsanak ki magukról.

Emellett, az F1 a hibrid technológia további fejlesztésére is alkalmas, Domenicali szerint a sportágban résztvevők érdeke, hogy nem csak az elektromos autózás jelenti az egyetlen jövőbeli irányt a fejlesztések terén.

– vélte. – A hibridek is remek irányít jelenthetnek, nagy jövőjük van, és a Forma-1-nek ezt ki kell használnia, hogy a gyártók is befektessenek ebbe, és megmutathassák, másként is lehet fenntarthatóan működni.”

Domenicali jól ismeri az autóipart is Forrás: Automobili Lamborghini

„Azt szeretném, hogy a csapatok és a gyártók erre összpontosítsanak, nagyon odafigyelve a költségekre. A múltban azt a hibát követtük el, hogy csak a technológiának adtunk prioritást, és nem a költségeknek.”