Társoldalunk:
Hírlevél

Valentino Rossi bemutatkozhatott volna az F1-ben, de nem a Ferrarival

2021.02.01. 18:04

Amennyiben igent mond, Valentino Rossi a MotoGP-ből átnyergelhetett volna a Forma-1-be, de nem a Ferrarival mutatkozott volna be a királykategóriában.

Közismert történet a Forma-1-ben a hétszeres MotoGP-világbajnok Valentino Rossi szárnypróbálgatása a Ferrarival a 2000-es évek elején. A gyorsaságimotoros-világbajnokság sztárja 2004-ben, 2005-ben és 2006-ban rendszeresen tesztelt a maranellóiakkal, akik készen álltak rá, hogy intenzív programmal felkészítsék az olasz pilótát a Forma-1-es bemutatkozásra, amiből végül semmi nem lett. Luca di Montezemolo, a Ferrari akkori elnöke most elárulta, nem csak a Scuderiánál debütálhatott volna az akkor a Yamahánál versenyző motoros.

Rossi 2006 januárjában a valenciai tesztenForrás: AFP/Jose Jordan

Montezemolo mindenek előtt leszögezte, hogy nem reklámcéllal teszteltek annyit Rossival, akinek első szárnypróbálgatásainál azt a helyszínről figyelő Michael Schumachernek is leesett az álla. A korábbi elnök azt ugyanakkor elismeri, hogy kezdetben azért adták meg a lehetőséget a MotoGP sztárjának, hogy eleget tegyenek a kérésének. „Mindenki tudja, hogy nem szenzációhajhászás volt, mivel a Ferrarinak nem volt szüksége ilyesmire. Kezdetben arról is szó volt, hogy udvariasságból eleget tettünk egy nagy bajnok vágyainak" – nyilatkozta Montezemolo az Autosportnak.

A folytatásban azonban látták, hogy Rossi tempója a megfelelő felkészüléssel az F1-ben is megállná a helyét, ezért 2006 elején egy módosított 2004-es Ferrarival a valenciai kollektív teszten is elindították. A Doktornak a 2006-os szezon végéig szólt a szerződése a Yamahával, leghamarabb tehát 2007-ben tudott volna bemutatkozni az F1-ben, a Ferrari azonban nem ültette volna egyből valamelyik autójába. Helyette tesztpilótaként alkalmazták volna, amire a Rossi végül nemet mondott.

Montezemolo azonban most elárulta, egy másik lehetőség is felvetődött.Láttam, hogy jól megy. Hiányzott belőle a következetesség, de nagy potenciál volt benne. Egy ponton pedig azt gondoltuk, hogy mehetne egy szezont a Saubernél.De okos volt és inkább maradt első számú két keréken, mint lett negyedik vagy ötödik négyen."

A Doktor úgy döntött, inkább marad a MotoGP-benForrás: Getty Images/2004 Getty Images/Clive Rose

Hogy ez miként lett volna lehetséges, azt Montezemolo nem fejtette ki, a Sauber ugyanis 2006-tól 2009-ig a BMW gyári csapataként működött az F1-ben. Korábban és a BMW 2009-es kiszállása után szoros kapcsolatban állt a Ferrarival, de nehéz elképzelni, hogy a BMW belement volna abba, hogy csapata asszisztáljon Rossi szárnypróbálgatásaihoz.

Az olasz végül szerződést hosszabbított a Yamahával és 2007-ben, majd 2008-ban is világbajnok lett. Felipe Massa 2009-es hungaroringi balesete után még felröppent a neve az F1-es bemutatkozással kapcsolatban, a Scuderia azonban – miután Michael Schumacher év eleji nyaksérülése miatt nem tudta vállalni a helyettesítést – Giancarlo Fisichellát szerződtette a Force Indiától.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK