A fejlesztési korlátozások sem fogják konzerválni az erősorrendet az F1-ben

Forma-1, Török Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Ferrari, Charles Leclerc
ISTANBUL, TURKEY - NOVEMBER 13: Daniil Kvyat of Russia driving the (26) Scuderia AlphaTauri AT01 Honda leads Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF1000 during practice ahead of the F1 Grand Prix of Turkey at Intercity Istanbul Park on November 13, 2020 in Istanbul, Turkey. (Photo by Kenan Asyali-Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nem kell attól tartani, hogy az a Forma-1-es csapat, amely az idei szezon elején hátrányban lesz, ne tudna fejlődni az év során, a legfontosabb fejlesztési terület ugyanis továbbra sincs korlátozva.

A fejlesztések nagy részének befagyasztása miatt az idei szezonban nagyjából 60%-ban megegyeznek majd a Forma-1-es csapatok autói a tavalyi idény végén használttal. Az istállók fejenként két fejlesztési zsetont kaptak arra, hogy nagyobb módosításokat hajthassanak végre a kocsin. Ezeket természetesen már a szezon előtt megteszik, ami jogosan veti fel a kérdést, hogy akkor az első versenyen látott erősorrend lesz-e a jellemző az egész évre.

Az autó hátsó részénél kell a legtöbbet módosítani az idei szabályok miatt Forrás: Getty Images/THOMAS BUTLER/Thomas Butler Photographer

Jody Egginton, az Alpha Tauri technikai igazgató szerint nem, mivel

továbbra is az aerodinamikai fejlesztések fogják meghatározni, hogy ki mennyire versenyképes, ezen a téren pedig továbbra is lehet majd dolgozni.

„Végtére is az aerodinamikai fejlesztéseket továbbra sem kontrollálják szigorúan a zsetonok. Dönthetsz úgy, hogy készítesz egy új orrkúpot, de ez nem fogja megváltoztatni az aerodinamikai koncepciót, mivel szinte az autó összes többi része ugyanaz marad a hátulját leszámítva."

Mindenki felhasználja valamire a zsetonjait, de nem hiszem, hogy ez fogja meghatározni az erősorrendet" – nyilatkozta.

Jody Egginton továbbra is az aerodinamikai fejlesztéseket tartja a meghatárózónak Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Peter Fox

A technikai igazgató arra számít, hogy az idén is öldöklő csata zajlik majd a középmezőnyben, de hogy ki lesz elöl, azt nem tudja megmondani. „Nagyon szoros középmezőnyre számítok, de a sorrendet nem tudom, ahogyan tavaly télen sem tudtam volna megmondani. Megvannak a céljaink. Úgy gondoljuk, ha ezeket sikerül elérnünk, akkor ott leszünk a harcban. A cél, hogy bekerüljünk a legjobb ötbe. Ha képesek leszünk ugyanakkorát előrelépni, mint 2019-ről 2020-ra, akkor képesek kell lennünk erre."

Az Alpha Tauri tavaly fennállása (a toro rossós éveket is beleszámítva) legnagyobb pontmennyiségét gyűjtötte, de így is csak a hetedik lett az összetettben. Előttük az évtizedek óta leggyengébb idényét futó Ferrari végzett, a Red Bull testvércsapatának azonban csak 24 pont volt a lemaradása a Scuderia mögött.

A technikai igazgató szerint az ő autójuk gyorsabb volt, mint az SF1000-es, mégsem tudták legyőzni a vörösöket.

„Úgy érezzük, hogy hatodik helyen kellett volna végeznünk a bajnokságban” – mondta Egginton.

Sok dologban előreléptünk, de sajnos nem jött minden össze. A pozitívum viszont az, hogy az autó nagyon versenyképes volt. Rengeteg versenyen szereztünk pontot vele, amikor pedig nem sikerült, világos volt, hogy mi volt ennek az oka. Megértettük az autónkat."

Az Alpha Tauri a pályán többször is a Ferrari előtt volt, az összetettben mégis a maranellóiak mögött zárt Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Kenan Asyali

Egginton szerint imolai megbízhatósági gondjaik, valamint a Portugál és Török Nagydíj elbaltázása került sokba a csapatnak, de így is örül neki, hogy csupán egy 17 futamból áll szezonban tudták megdönteni a korábbi pontrekordjukat.