Mercedes: Két évvel visszavetik az autókat a szabályok

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Abu-dzabi Nagydíj
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 12: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 on track during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 12, 2020 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Giuseppe Cacace - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő technikai igazgatója, James Allison szerint a Mercedesnél annak ellenére is feszülten dolgoznak, hogy nem kell teljesen új autót építeni a Forma-1 2021-es szezonjára. Egy különleges fejlesztésről is le kell mondaniuk.

Ismét címvédőként készülhet a Forma-1-es szezonra a Mercedes, de a többi csapathoz hasonlóan furcsa helyzetben, mivel a szabályok szigorúan megkötik, hogy milyen téren és mennyit lehet fejleszteni az autókon, miközben az aerodinamikát alaposan befolyásolják a teljesítménycsökkenést megcélzó előírások.

A világbajnok Mercedesen is sokat kell fejleszteni, hogy legalább megközelítse az eddigi teljesítményét Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Giuseppe Cacace

James Allison, az istálló technikai igazgatója szerint nagyon szokatlan a mostani időszak, mert nem kell teljesen új karosszériát gyártani, de a fejlesztőrészleg ugyanolyan feszülten dolgozik, hogy csökkentsék a padlólemez, a fékhűtők, a diffúzorok változásai miatt fellépő leszorítóerő-veszteséget. A brit szakember szerint a padlólemez önmagában körönként 1 másodperces lassulást okoz.

– jellemezte Allison a helyzetet a Mercedes által kiadott videóban. – Mióta kőbe vésték ezeket a szabályokat, azzal a kihívással szembesültünk, hogy a teljesítményveszteségből a lehető legtöbbet visszanyerjünk.”

Allison szórakoztatónak nevezte, hogy a szélcsatornában és a számítógépes áramlástani kutatásokkal (CFD) megpróbálták csökkenteni a visszaesést, emellett a Mercedesnél el kellett fogadniuk azt is, hogy az idén már nem használhatják a tavalyi szezon egyik érdekes innovációját, a DAS nevű kormányművet, ami a kerékösszetartás állításával képes volt optimalizálni a gumik hőmérsékletét.

– lamentált. – Tavaly sok pályán hozzájárult a szereplésünkhöz, úgyhogy kissé szomorúak vagyunk, hogy el kell köszönnünk tőle, de ez a szabály, úgyhogy a 2021-es évre hagyományosabb kormányművel készültünk, ahogy mindenki más is.”

A Mercedes szélcsatornájában a mostani és a 2022-es autón is lehet már dolgozni, képünkön a 2018-as modell látható Forrás: Daimler AG/Steve Etherington

Tekintettel arra, hogy a fejlesztési lehetőségek korlátozottak, papíron a Mercedes idén is a világbajnokság esélyese, Allison viszont a csapattól megszokott óvatossággal nyilatkozott. A rutinos mérnök szerint ők sem látnak garanciát arra, hogy az aktuális korszak utolsó évében is az élen maradnak.

„A szabályok nagyon-nagyon megváltoztak 2021-re, szerteágazó munkát végeztünk, és reméljük, hogy eleget tettünk ahhoz, hogy sikeresek maradjunk, de ahogy az évnek ebben a szakaszában mindig, most is nagyon izgatottan várjuk, hogy kiderüljön, az erőfeszítéseink kifizetődnek-e az új autó révén, és ismét az élen küzdhetünk-e” – nyilatkozta.