Vágólapra másolva!
Stefano Domenciali, a Liberty Media elnök-vezérigazgatója elárulta, vannak autógyártók, akiket érdekel a beszállás a Forma-1-be, de ehhez jól kell meghatározniuk a jövőben életbe lépő új motorszabályt.

Komoly döntés előtt áll a Forma-1, ami a sportág jövőjét illeti, hamarosan ugyanis állást kell foglalniuk a csapatoknak amellett, hogy milyen erőforrásokkal szeretnének versenyezni a jövőben. A jelenlegi, 2014-ben bevezetett motorformulát az eredeti tervek szerint 2026 végéig használták volna, az istállók azonban egyetértenek abban, hogy már 2025-re új motor kell. Több szempont mellett fontos, hogy az új erőforrások olcsóbbak legyenek a mostaniaknál, egyúttal új gyártókat is vonzzanak a sportágba.

A 2014 óta érvényben levő motorszabály és a folyamatos fejlesztés rendkívül költségesnek bizonyult Forrás: Daimler AG

Jelenleg négy motorgyártó képviseli magát a királykategóriában. Ez adott esetben a Honda kiszállásával sem fog változni, ha ugyanis a csapatok belemennek, hogy 2022-től be legyen fagyasztva a motorfejlesztés, a Red Bull és az Alpha Tauri jövőre is a japánok erőforrásait fogja használni. A Honda gyári jelenlétének megszűnése azonban ezzel együtt is komoly kérdéseket vet fel, és rámutat arra, hogy az F1-nek minél gyorsabban változtatnia kell, hogy alkalmazkodjon az autóiparban látott trendekhez, és felkeltse az autógyártók érdeklődését.

Az egyik fontos tényező ennek érdekében a költségek csökkentése.

A jelenlegi erőforrások fejlesztése rendkívül költséges, és ha be is lesz fagyasztva a fejlesztésük, egy érkező gyártónak akkor is ki kellene fejlesztenie a saját motorját, ami vélhetően soha nem kerülne az ebben a motorformulában évek óta fejlesztő jelenlegi gyártók motorjának közelébe. Új gyártó érkezése tehát csakis szabályváltozás esetén történhet meg.

– jelentette ki Stefano Domenicali, a Liberty Media új elnök-vezérigazgatója a Sky Sportsnak. – Szerintem ezen a téren nagy a különbség, és az egyik napirendi pontunk az, hogy szeretnénk a csapatok és motorgyártók bevonásával megpróbálni bevezetni az új motorokat még a szabályokban foglaltaknál korábban. Biztosra kell mennünk, hogy az olyan dolgok, mint a költségek, részét képezzék a megbeszélésnek. Biztos vagyok benne, hogy el tudjuk ezt érni."

A jelenlegi gyártók is a váltás szorgalmazzák Forrás: DPPI/Renault

A költségek csökkentése mellett egyúttal pedig olyan motor kell, ami igazodik az autóiparhoz, és vonzóvá teszi a belépést új gyártóknak.

Hogy kik lehetnek a potenciális érkezők, egyelőre csak találgatni lehet, Domenicali mindenesetre megerősítette, hogy több, az F1 felé kacsintgató gyártóval is egyeztetnek.

„Szerintem az egyik legnagyobb kihívás manapság az autógyártóknak az, hogy miként legyenek fiatalosabbak. Van egyfajta harc a régi gyártók és az újak között, és szerintem használhatják arra a Forma-1-et, hogy fiatalos képet közvetítsenek magukról, ami a jövőjükhöz szükséges lehet.

Nem csak a technológia terén, hanem azokban az értékekben is, amit a Forma-1 hozhat nekik."