Lelkesek a McLarennél a Mercedes-motor érkezése kapcsán, Lando Norris és a technikai igazgató, James Key is méltatta a csapat régi-új beszállítóját.
A Hondával és a Renault-val tett kísérletek után a McLaren a 2021-es szezontól ismét Mercedes-motorokkal áll rajthoz a Forma-1-ben. A wokingi istálló 1995 és 2014 között volt már a német márka partnere, gyári szintű együttműködésük eredménye három egyéni és egy konstruktőri világbajnoki cím, de az útjaik elváltak, amikor a Mercedes átvette a Brawn GP-t.

A McLaren a 2014-es szezon végéig még a Mercedes ügyfele maradt, de Ron Dennis a Hondával ismét gyári partnerre lelt, a japán vállalat azonban 2017 végéig nem tudott versenyképes erőforrást építeni, ezért a csapat új menedzsmentje inkább a Renault-t választotta. Ez dobogós helyekhez elég volt, de az idei évtől inkább újra a Mercedesszel próbálkoznak.
„Mindent összevetve, ez jobb csomag – nyilatkozta Lando Norris, a McLaren pilótája az Autosportnak. – Nagyobb teljesítményű és lekopogom, de megbízhatóbb is. Egy kissé jobban passzol, az egészét tekintve sok a pozitívum. Nem vagyok mindennel képben, úgyhogy lehet, hogy akadnak negatívumok is, és jó kapcsolatban vagyunk a Renault-val is, nagyon simán mentek a dolgok.”
Norris elismerte, a Renault-nál is várhatók nagyobb fejlesztések és a McLarennél okozhat nehézségeket az átállás is, hiszen a szerelőknek is ki kell ismerniük az új technikát, de ettől függetlenül arra számít, hogy megéri váltani a Mercedes termékére, ami 2014 óta minden világbajnokságot megnyert.

„Természetesen remek munkát fognak végezni az átállás terén és próbálják majd kiismerni [a motort] – mondta Norris a szerelőkről. – Akadnak majd dolgok, amik trükkösebbnek bizonyulnak majd, de az egész csomagot tekintve ez sokkal jobb és ez magabiztosság tesz minket, hogy egy kicsit közelebb kerülhetünk az élmezőnyhöz.”
Méltatta a munkakapcsolatot James Key, a McLaren technikai igazgatója is, aki régóta együtt dolgozik a Renault szakembereivel, a Toro Rossónál és a wokingi istállónál is a franciák erőforrásait használták, idén viszont már a Mercedeshez kell igazítaniuk az MCL35M kódjelű autót.
„Eddig fantasztikus az interakció a Mercedesszel, hihetetlenül segítőkészek és megértették, hogy nagyon rövid határidőkkel dolgozunk. Nagyjából csak két hónapja dolgozunk össze, és szerintem ott tartunk, ahol erre számítottunk a motorbeépítés és a 2021-re készülő alkatrészeink tekintetében” – nyilatkozta az F1 Nation podcastban.