Nagyon fontos szavazást tart a Forma-1 a csapatok, az FIA és a gyártók részvételével a jövő héten. Amellett, hogy a döntés a sportág rövid távú jövőjére is komoly hatással lesz, dönthet a Red Bull sorsáról is.
Akár a Red Bull Forma-1-es jövőjéről is dönthet az a szavazás, amelyre sajtóhírek szerint a jövő héten kerül sor, az apropója pedig a motorfejlesztések 2022-től történő befagyasztása lesz. Minderre a Red Bull szemszögéből azért lenne szükség, mert az energiaitalosok a Hondával tervezett megegyezés értelmében a japánok idei kiszállása után is a gyártó motorjait használnák, fejleszteni önerőből azonban nem tudnák azokat, így amennyiben nem fagyasztják be a fejlesztéseket, a csapat nem tudná megőrizni a versenyképességét. A Red Bull tanácsadója szerint komoly következménye is lehet annak, ha nem nekik kedvezően alakul a szavazás.

Egy ideje tudott, hogy a Red Bull egyetlen esélye arra, hogy ne ismét egy nagy gyártó motorpartnereként (a Hondától a Renault-val töltött utolsó évekkel ellentétben gyári szintű támogatást kaptak), annak hátrányaival együtt élve szerepeljen a Forma-1-ben az, ha 2022-től befagyasztják a 2014-től használatos hibrid erőforrások fejlesztését. Így a bikások úgy használhatnák 2021 után is a Honda motorjait, hogy "csak" működtetniük és karbantartaniuk kellene azokat, ami bár így is hatalmas költségekkel jár, kivitelezhető, ellentétben a rendelkezésükre nem álló erőforrásokat igénylő fejlesztéssel szemben.
A Ferrari korábban egyértelműen elzárkózott attól, hogy elfogadja a motorfejlesztés befagyasztását, de aztán kötélnek állt, a Renault azonban csak abban az esetben menne bele mindebbe, ha kiegyenlítenék a teljesítményt. Ez viszont érthető módon Toto Wolffnak, a Mercedes a befagyasztást amúgy támogató csapatfőnökének nem tetszett, aki szerint ez az F1 végének kezdetét jelentené.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az Auto Motor und Sportnak azt nyilatkozta, hogy a Hondával már megszületett a megállapodás arra az esetre, ha kedvező döntés születik, így most a szavazás végkimenetelére várnak. „Kettőnk között mindent elrendeztünk, mindenki elfoglalta a helyét a rajtgépben, de addig nem okézunk le semmit, amíg nincs írásos bizonyítékunk az FIA-tól, hogy be fogják fagyasztani a motorfejlesztést."
Marko kitart amellett, hogy nem Red Bull-szabályként kell tekinteni a fejlesztések esetleges befagyasztására, hanem a költségek csökkentése miatt a Forma-1 egésze számára is „egyértelműen ez lenne a józan döntés",
mivel a mostani erőforrások már így is rengeteg pénzt felemésztettek, és az új regulák feltehetően 2025-ös bevezetéséig így vissza lehetne fogni a költségeiket. A 77 esztendős osztrák azt is hangsúlyozta, hogy számukra most a motorfejlesztés befagyasztása a legfontosabb, de hozzátette, hogy „ez önmagában nem lesz elég", és az FIA-nak be kell majd vezetnie valamilyen teljesítmény-kiegyenlítő rendszert, hogy ne konzerválódjon senkinek évekre a motorelőnye.

És hogy mi lesz akkor, ha nem sikerül megegyezésre jutni? Ebben az esetben az is megtörténhet, hogy a Red Bull ahelyett, hogy motorszállítót váltana és visszatérne a Renault erőforrásaihoz, mindkét csapatával egyszerűen kiszáll a Forma-1-ből. „Ez azt jelentené, hogy a Red Bullnak drasztikus mértékben újra kellene gondolnia a helyzetét a Forma-1-ben. Ez nem zsarolás. A józan ész miatt, és költségcsökkentési okokból is a motorfejlesztés befagyasztása az egyetlen út előre ezekkel a szerencsétlen erőforrásokkal" – jelentette ki Marko, majd megerősítette, hogy a Red Bullnak nincs B-terve arra az esetre, ha számára kedvezőtlenül alakulnak a dolgok.
A Racefans értesülései szerint a mindent eldöntő voksolásra január 25-én, hétfőn kerül sor a tíz csapat, az FIA, a kereskedelmi jogok tulajdonosa és a motorgyártók részvételével.
Előbbiek között 30, míg a gyártók között 4 szavazat oszlik meg, azaz összesen 34 szavazat kerül majd leadásra, és egyszerű többség dönt, ami ebben az esetben 27 szavazatnál lenne meg
(az FIA-nak és az F1-nek tíz, míg a csapatoknak és gyártóknak 1-1 szavazata van).
Hogy a teljesítmény kiegyenlítésére milyen módszert alkalmaznának, az még nem dőlt el, de a szaklap szerint van egy terv az üzemanyag-átfolyás határértékének gyártónként történő variálására annak érdekében, hogy így hozzák azonos szintre az erőforrások teljesítményét.