Az Alpine technikai igazgatója elmondta, mit veszítettek Ricciardo távozásával

Forma-1, Abu-dzabi Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 13: Daniel Ricciardo of Australia and Renault Sport F1 stands on the grid prior to during the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 13, 2020 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Daniel Ricciardo személyében nem csak egy gyors és versenyképes pilóta távozott az Alpine-tól, hanem annál sokkal több. Az istálló technikai igazgatóját az ausztrál pilóta egy másik tulajdonsága is lenyűgözte.

Fernando Alonso két év kihagyás után az idén visszatér a Forma-1-be, hogy a Renault-ról Alpine-ra keresztelt istállóval megpróbáljon világbajnoki címet nyerni. A spanyol pilóta Daniel Ricciardót váltja az enstone-i gárdában, miközben az ausztrál a McLarennél folytatja. Pat Fry, az Alpine technikai igazgatójának szavai megmutatják, mit veszítettek a csapatnál két szezont eltöltő Ricciardo távozásával.

Noha tavaly a maszk miatt kevesebbet lehetett látni a mosolyát, ne legyen kétségünk afelől, hogy Ricciardo 2020-ban is rengeteget mosolygott Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

A hétszeres futamgyőztes 2018-ban döntött úgy, hogy a Red Bullt elhagyva csatlakozik a Renault-hoz, ám mindössze egy szezon után jobbnak látta ismét csapatot váltani. Annak ellenére azonban, hogy a tavalyi évet már úgy csinálta végig, hogy ő és csapata is tudta, az év végén elmegy, Riccardo kétszer is dobogóra állt, 16 befejezett futamából pedig 14-en pontot szerzett, amivel ötödik lett az összetettben.

Az Alpine-nak azonban nem csak az ausztrál gyorsasága fog hiányozni. „Szerintem Daniel igazán kivételes.

– nyilatkozta róla Fry. – Még ha mondjuk egy rossz edzésen vagyunk is túl, ami nem a várakozásoknak megfelelően alakult, akkor is képes a dolgok pozitív oldalát nézni, és hogy ennek ellenére miket tanultunk. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy lássuk, legközelebb mit kell jobban csinálnunk. Ez jó módja a személyzet és a csapata egyben tartásának. Ebből a szempontból is nagyszerű és kivételes személyiség."

Kérdés, hogy ilyen téren mennyire tudja pótolni őt a 39 évesen visszatérő Alonso. Versenyképesség terén a két év kihagyás ellenére alighanem továbbra is nagyon magas színvonalat képvisel a kétszeres világbajnok, és az eddig látottak alapján a csapatot is hajtja. Már a tavalyi év során elkezdett ismerkedni régi-új istállójával, több teszten is részt vett a 2018-as autóval, valamint versenyhétvégékre is ellátogatott.

Alonso a tavalyi szezonzáró utáni abu-dzabi teszten Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

Mindez nem véletlen, hiszen ő is csupán másfél napot tesztelhet majd a szezon előtt, ami azt jelenti, hogy a felkészülés nagy részét előre el kell végeznie.

Fry szerint erre mindenképpen szükség van, mert hiába versenyzett Alonso a hibrid érában és hiába volt Renault-motoros autója 2018-ban a McLarennél, most mindent újra kell tanulnia.

„Sokat szimulátorozott és sok dolgot elvégzett azzal a céllal, hogy a legegyszerűbb dolgokkal is megismerkedjen. Talán triviálisnak tűnhet, de meg kell tanulni, hogy miként kell vezetni a mai erőforrásokkal.

– mondta a technikai igazgató. – Úgyhogy sok mindent kell tanulnia és bizonyos dolgokban fejlődnie kell. Részt vett a megbeszéléseken és más dolgokban a versenyhétvégéken, úgyhogy már igazán a csapat részévé vált. A mindössze három napnyi tesztelés miatt a lehető legjobban integrálni kell a versenyzőt a csapatba, nem csak a vezetés, hanem az emberek és a munkamódszereik megértésének terén is."