Vágólapra másolva!
Újabb F1-es pilóta adja ralizásra a fejét, noha ebben az esetben csak jóindulattal lehet erről beszélni. 

Esteban Ocon is csatlakozik Valtteri Bottashoz és a Mercedes pilótájához hasonlóan egy kis ralizással melegít a közelgő F1-es szezonra. Van azonban különbség a finn és az Alpine versenyzőjének szakágváltásában, hiszen míg előbbi saját szórakoztatására, utóbbi inkább marketingkötelezettségeinek eleget téve szakad el egy kicsit a formaautóktól, és Bottasszal ellentétben nem egy WRC-vel, versenytempóban, hanem csak egy kis bemutatózás erejéig fogja gyűjteni a kilométereket.

Ocon F1-ben használatos rajtszáma lesz az autón Forrás: Alpine

Ocon ráadásul nem akárhol, hanem a rali-világbajnokság 2021-es szezonjának első helyszínét adó Monte Carlo-ralin teszi tiszteletét, azaz pontosabban annak első két szakaszán vesz részt, a január 21-én rajtoló eseményen ugyanis ő fogja vezetni a VIP-autót, amely a mezőny előtt indulva, elsőként megy végig a szakaszon.

A 24 esztendős versenyző mindezt az Alpine 110S volánja mögött teszi majd előbb az első, 20,58 km-s gyorsaságin Saint-Disdier-ből Corps-ba, majd a második, szakaszon Saint-Maurice-ből Saint-Bonnet-ba.

„A Monte-Carlo rali legendás esemény, valódi ékszer a motorsportnaptárban – nyilatkozta az Alpine F1-es pilótája. – Tudom, milyen különleges dolog a részesének lenni. Már várom, hogy vezessem a gyönyörű Alpine A110S-t. Először októberben kaptam belőle ízelítőt, amikor három kört tettem meg vele a Nordschleifén. Aznap nagyszerű volt, nagyon kényelmes és agilis. Az ilyesfajta kihívásra született a szűk hajtűkanyarokkal és hegyi szakaszokkal. A ralizás egy álmom volt, az A110S-t vezetni Monte-Carlóban nagyszerű kezdete lesz az évnek."

Az Alpine többfrontos támadást indít, és ahol tudja, promótálja a márkát Forrás: Groupe Renault

Ocon szereplése természetesen nem más, mint az idei évre az Alpine sportmárkáját előtérbe toló, az F1-es csapatát is átnevező Renault marketingfogása. Az Alpine-nak régre visszanyúló történelme van a Monte-Carlo ralin, 1971-ben a néhai Ove Anderssonnal meg is nyerték a viadalt az eredeti A110-essel, ráadásul a második és a harmadik helyet is ők szerezték meg, majd 1973-ban, az első hivatalos WRC-futamon is nyerni tudtak. Az idei versenyen nem csak Ocon révén lesznek jelen, az RGT-kategóriában hat autót indítanak.