A Mercedes támogatottjaként George Russell nem csak azt tanulta meg az évek során, hogy miként legyen gyors és következetes a pályán, hanem arról is képet kapott, hogy mi kell ahhoz, hogy komplett Forma-1-es pilóta legyen. Mivel a 22 esztendős brit már junior korában is többször tesztelt a sportág jelenlegi korszakának legjobbjával, kijelenthető, hogy a legjobbtól leshetett el, amit csak tudott.
„A tartalékpilótaként a Mercedesszel töltött napok alatt megtanultam, hogy sokkal több dologból áll komplett F1-es pilótának lenni, mint beugrani az autóba és a lehető leggyorsabban vezetni – nyilatkozta az Autocarnak. – A lehetőség, hogy ez a csapat vett körül, ráébresztett, hogy miként kell fejlődnöm technikai és marketing oldalról is, hogy emberként és pilótaként is teljesebb legyek."
Russell a tavalyi Szahíri Nagydíjon élete lehetőségét kapta, amikor helyettesíthette a koronavírusos Lewis Hamiltont, és tökéletesen helyt is állt, ami után sokan már az idei évre a Mercedes ülésébe vizionálták. Ő azonban nem bízza el magát, és folyamatosan igyekszik fejlődni.
Nincs az F1-hez fogható. Könyörtelen, és az embernek minden területen jeleskednie kell, különben a sportág megrágja és kiköpi. Ezt már korán felismertem és azóta azon dolgozom, hogy egyre jobb és jobb legyek."
A korán pedig a 2017-es, GP3-as bajnoki címmel végződő szezont jelenti, amelynek elején saját elmondása szerint még érzett nyomást amiatt, hogy bizonyítson az őt támogató Mercedesnek, utána azonban megváltozott a hozzáállása. „A 2017-es év során volt egy pont, amikor átkapcsolt az agyam. Azt mondtam magamnak, »okkal vagyok itt, nem csak úgy kiválasztottak«. A Mercedes nem igazol le évente 15-20 fiatal pilótát. Akkoriban én három fiatal egyike voltam. Tudtam, hogy csak a képességeimhez mérten a lehető legjobb munkát kell végeznem."
Különben is nem kellett a Mercedesnek vagy másnak nyomás alá helyeznie őt, a legnagyobb elvárást ugyanis ő támasztja saját magával szemben. „Mindig én helyeztem magamra a legnagyobb nyomást. Tudom, hogy mit akarok elérni, ezért pozitívumként tekintettem arra, hogy kapcsolatba kerültem a Mercedesszel. Talán még élveztem is az extra nyomást, hogy tudtam, minden szem rám szegeződik."