Verstappen nem kesereg azon, hogy egyre fogy az ideje

Forma-1, Abu-dzabi Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 13: Race winner Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing celebrates on the podium during the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 13, 2020 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Peter Fox/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Türelmesen várja, hogy eljöjjön az ideje ahelyett, hogy idegeskedne az évek múlásán. Max Verstappen reméli, hogy az idén végre harcba szállhat a világbajnoki címért.

Max Verstappen 17 évesen mutatkozott be a Forma-1-ben, amikor pedig 18 évesen és 228 naposan minden idők legfiatalabb futamgyőztese lett a 2016-os Spanyol Nagydíjon, többen is úgy vélték, a világbajnoki cím sincs már olyan messze. Ezzel szemben a holland pilóta 23 évesen még mindig "csak" futamgyőztesnek mondhatja magát, és nemhogy vb-címet nem nyert, de még csak meg sem küzdhetett az év végi elsőségért. Ahelyett azonban, hogy idegesítené ez, inkább nyugodt marad, mondván úgysem tudja siettetni a dolgot.

Már 18 évesen meglett az első győzelem, a vb-cím azonban még várat magára Forrás: 2016 Getty Images/Clive Mason

Verstappen eddigi pályafutása során 10 F1-es futamot nyert, az utóbbi két évben pedig egyaránt harmadik lett az összetettben. Lewis Hamilton és a Mercedes azonban elérhetetlen távolságban volt a számára, ezért lecsúszott arról, hogy minden idők legfiatalabb világbajnoka is ő legyen, hiszen ehhez legkésőbb 2020-ban fel kellett volna érnie a csúcsra. Ennek ellenére úgy van vele, hogy semmi értelme idegeskedni. „Természetesen szeretnék az idén a bajnoki címért küzdeni, de majd meglátjuk. Még mindig nagyon fiatal vagyok.

– nyilatkozta az Autosportnak.

Ami az idei szezont illeti, Verstappen úgy véli, hogy „nagyot léphetünk előre, de a többiektől is számítok fejlődésre, úgyhogy azt remélem, hogy a mienk nagyobb lesz."

Abu-dzabiban győzelemmel zárta a tavalyi évet Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Peter Fox

Az előrelépés lehetőségét sokan legfőképp az első ránézésre nem túl nagy, ám annál jelentősebb szabályváltozástól remélik. Az FIA 2021-től módosított a padlólemezre vonatkozó előírásokon, amivel az autók leszorítóerejét akarták csökkenteni, és ami akár a vártnál nagyobb hatással is lehet az erőviszonyokra. „Hiszik vagy sem, óriási változtatásról van szó – jelentette ki Andrew Green, az Aston Martin technikai igazgatója. – A padlólemezen relatíve kicsit kell módosítani, ennek azonban jelentős hatása lesz az autó teljesítményére. Sajnos nem csak a padlólemezt kell átszabni, hanem az autó elejétől a hátuljáig újra kell gondolni az aerodinamikát, megpróbálva visszaszerezni az elveszített leszorítóerőt."

Jos Verstappen, Max édesapja is ebben bízik, valamint abban is, hogy az utolsó szezonjára készülő Honda képes lesz felnőni a feladathoz.

„Szerintem a 2021-es szabályváltozások így is elég jelentősek. Az autó többi részével igazodni kell a padlólemez változtatásaihoz. Főként aerodinamikáról van szó, ezt kell jól eltalálni. Valamint reméljük, hogy a Honda is hoz valami extrát. Ebben az esetben kicsit erősebbek lehetünk, mint voltunk" – mondta az expilóta, aki hozzátette, a csapat moráljának jót tett az abu-dzabi szezonzáró megnyerése, de még jobban örülne neki, ha az idei év első futamát is ők nyernék, mert az azt jelentené, hogy versenyképes autóval kezdik a szezont.