Vissza a jövőbe: Ecclestone elavult V8-as motorokat javasol az F1-nek

Forma-1, Bernie Ecclestone, Kitzbühel
KITZBUEHEL, AUSTRIA - JANUARY 24: Bernie Ecclestone of United Kingdom during the Audi FIS Alpine Ski World Cup - Men's Super G on January 24, 2020 in Kitzbuehel, Austria. (Photo by Klaus Pressberger/SEPA.Media /Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Forma-1 korábbi ügyvezetője, Bernie Ecclestone visszahozná a sportágba a 2014-es szezontól leváltott V8-as szívómotorokat.

Ismét állást foglalt a Forma-1-ben használt erőforrások ügyében Bernie Ecclestone, a sportág korábbi ügyvezetője. A 90 esztendős veterán a regnálása alatt is tiltakozott a jelenleg is használt 1,6 literes, turbós, hibrid erőforrások bevezetése ellen, ő a 2013-ig használt V8-as szívómotorok megtartását javasolta, és úgy véli, még most is vissza lehetne hozni a mára elavult technológiát.

Ecclestone visszahozná a V8-as motorokat Forrás: Getty Images/Klaus Pressberger

„Ezért bajba fogok kerülni, de vegyük elő a régi szívómotorokat – mondta Ecclestone a Motor Sport magazin februári számában. – Mindenkinek van ilyenje, a költségek rögtön lecsökkennének, a zaj visszatérne és használhatnánk ezeket, amíg kitaláljuk, hogy milyen legyen a jövő motorja.”

A 2013-as szezon során a Ferrari, a Mercedes, a Renault és a Cosworth látta el motorokkal a mezőnyt, azóta a brit manufaktúra elhagyta a sportágat és csak a Honda lépett be a helyére,

de a japán gyártó is búcsút mond a versenyzés csúcskategóriájának a 2021-es szezon végén, bár a Red Bull azt tervezi, hogy továbbra is a Honda motorjait használja majd.

A V8-as motorok fejlesztését befagyasztották az életciklusuk végére, most ezt latolgatják a döntéshozók a hibrid erőforrások kapcsán is, de várhatóan így is sokkal költségesebbek maradnak, mint a V8-asok valaha voltak. Viszont, a Forma-1 manapság aktívan kommunikálja, hogy a sportág a fenntarthatóság felé halad, ebbe a képbe nem férnek bele a benzinpazarló, de szép hangú motorok.

„A Forma-1-nek nem kell relevánsnak lennie az autóipar számára – ellenkezett a brit üzletember. – Az emberek elfelejtik, hogy a Forma-1 a szórakoztatóiparban működik és amikor felhagyunk a szórakoztatással, akkor nincs iparunk” – utalt arra, hogy sokan máig nem tudtak megbarátkozni a V6-os hibridek halk motorhangjával, ezért elfordultak a sportágtól.

A Red Bull napjainkban is V8-as autóval tart utcai bemutatókat

Ecclestone elmondta, arra számít, hogy a jövőben elterjednek az elektromos autók és felmerül majd az is, hogy akkor miért nem ilyenek az F1-es versenyautók is. Addig viszont attól tart, hogy továbbra is folytatódik majd a fegyverkezési verseny és a gyártók rengeteg pénzt elköltenek majd a hibrid erőforrásokra, amelyek alapja még mindig belsőégésű motor.

„A Honda kiszáll, a Red Bull tovább használja majd a motorjukat, de ez csak akkor fog működni, ha a többiek is beleegyeznek a [fejlesztések] befagyasztásába, különben isten tudja, mennyit fognak még elkölteni arra, hogy elöl maradjanak. Szabaduljunk meg ezektől a rohadt vacak motoroktól! A lelátókon az embereket nem érdekli, hogy milyen szuperjó a hatásfokuk, mennyi üzemanyagot használnak vagy mennyire erősek. Max [Mosley] egyszer azt mondta, a zaj nem számít, de szerintem igen, mindig is számított.”