Társoldalunk:

Egy Ferraritól elküldött szakember teheti még jobbá a Mercedes motorját

2021.01.06. 16:46

Sajtóhírek szerint a Mercedes 25 lóerőt talált tavalyi erőforrásához képest, amivel megőrizheti a 2020-ban látott előnyét. A fejlesztésben kulcsszerepet kap egy korábbi Ferrari-alkalmazott, aki így ötleteit a címvédőnél valósíthatja meg.

Miután 2019-ben a Ferrari motorja túlszárnyalta a Mercedest, a tavalyi idényre visszaállt a világ, vagy legalábbis a hibrid korszak rendje, és ismét a Mercedes uralkodott ezen a téren. Ami 2021-et illeti, a maranellóiak mellett a Honda és a Renault is új erőforrást épít, ám könnyen lehet, hogy ez sem lesz elegendő arra, hogy utolérjék riválisukat. 

A Mercedes új hűtőrendszert tesztelt Abu-DzabibanForrás: Formula 1 via Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

Az Autosport értesülései szerint ugyanis a tesztpadon a tesztpadon elért eredmények alapján Brixworth-ben 25 lóerőt találtak a tavalyi erőforráshoz képest, ami becslések szerint 1022 lóerős teljesítményre volt képes. A jelentős javulás egyrészt az égéstérben elvégzett munkálatoknak, másrészt a stuttgarti kohászatban kifejlesztett új ötvözeteknek köszönhető.

Ezekhez az eredményekhez ráadásul egy olyan szakember is hozzájárult, aki korábban hosszú éveket töltött a Ferrarinál. Lorenzo Sassi a motorrészlegen dolgozott, majd miután (a hírek szerint az akkori technikai igazgató, jelenlegi csapatfőnök Mattia Binotto unszolására) lefokozták, elfogadta a Mercedes ajánlatát.

A brackley-iek megkeresése nem volt véletlen, hiszen James Allison, a csapat technikai igazgatója már akkor nagyra értékelte a munkáját, amikor még ő is a Ferrarinál vállalt szerepet. Sassi jelenleg az égésért és a termodinamikáért felelős tervezőként dolgozik a csapatnál.

Bizonyos értesülések szerint Andy Cowell távozásával és Hywel Thomas érkezésével az olasz szakember háttérbe szorult, ám a portál úgy tudja, Sassi minden korábbinál fontosabb láncszeme a motorrészlegnek, és olyannyira elkötelezett, hogy az Egyesült Királyságba költözött, hogy minél hatékonyabban tudja megvalósítani azon ötleteit, amelyeket korábbi munkaadójánál nem volt lehetősége kipróbálni.

Többek között James Allison is megjárta a Ferrarit, mielőtt a Mercedeshez szerződöttForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene - Formula 1

Sassi nem az első mérnök, aki a Ferraritól történő távozása után a Mercedesnél kötött ki. A már említett Allison mellett 2019-es távozásáig Aldo Costa is fontos szerepet töltött be a brackley-iek életében, július 1-je óta pedig Giacomo Tortora a címvédő főtervező-helyettese.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK