Egy Ferraritól elküldött szakember teheti még jobbá a Mercedes motorját

Forma-1, Abu-dzabi teszt, Nyck de Vries, Mercedes
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 15: Nyck de Vries of the Netherlands driving the Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 during the F1 Young Drivers Test at Yas Marina Circuit on December 15, 2020 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Rudy Carezzevoli - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Sajtóhírek szerint a Mercedes 25 lóerőt talált tavalyi erőforrásához képest, amivel megőrizheti a 2020-ban látott előnyét. A fejlesztésben kulcsszerepet kap egy korábbi Ferrari-alkalmazott, aki így ötleteit a címvédőnél valósíthatja meg.

Miután 2019-ben a Ferrari motorja túlszárnyalta a Mercedest, a tavalyi idényre visszaállt a világ, vagy legalábbis a hibrid korszak rendje, és ismét a Mercedes uralkodott ezen a téren. Ami 2021-et illeti, a maranellóiak mellett a Honda és a Renault is új erőforrást épít, ám könnyen lehet, hogy ez sem lesz elegendő arra, hogy utolérjék riválisukat.

A Mercedes új hűtőrendszert tesztelt Abu-Dzabiban Forrás: Formula 1 via Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

Az Autosport értesülései szerint ugyanis a tesztpadon a tesztpadon elért eredmények alapján Brixworth-ben 25 lóerőt találtak a tavalyi erőforráshoz képest, ami becslések szerint 1022 lóerős teljesítményre volt képes.

A jelentős javulás egyrészt az égéstérben elvégzett munkálatoknak, másrészt a stuttgarti kohászatban kifejlesztett új ötvözeteknek köszönhető.

Ezekhez az eredményekhez ráadásul egy olyan szakember is hozzájárult, aki korábban hosszú éveket töltött a Ferrarinál. Lorenzo Sassi a motorrészlegen dolgozott, majd miután (a hírek szerint az akkori technikai igazgató, jelenlegi csapatfőnök Mattia Binotto unszolására) lefokozták, elfogadta a Mercedes ajánlatát.

A brackley-iek megkeresése nem volt véletlen, hiszen James Allison, a csapat technikai igazgatója már akkor nagyra értékelte a munkáját, amikor még ő is a Ferrarinál vállalt szerepet.

Sassi jelenleg az égésért és a termodinamikáért felelős tervezőként dolgozik a csapatnál.

Bizonyos értesülések szerint Andy Cowell távozásával és Hywel Thomas érkezésével az olasz szakember háttérbe szorult, ám a portál úgy tudja, Sassi minden korábbinál fontosabb láncszeme a motorrészlegnek, és olyannyira elkötelezett, hogy az Egyesült Királyságba költözött, hogy minél hatékonyabban tudja megvalósítani azon ötleteit, amelyeket korábbi munkaadójánál nem volt lehetősége kipróbálni.

Többek között James Allison is megjárta a Ferrarit, mielőtt a Mercedeshez szerződött Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene - Formula 1

Sassi nem az első mérnök, aki a Ferraritól történő távozása után a Mercedesnél kötött ki. A már említett Allison mellett 2019-es távozásáig Aldo Costa is fontos szerepet töltött be a brackley-iek életében, július 1-je óta pedig Giacomo Tortora a címvédő főtervező-helyettese.