A Red Bull nem él azzal a kiskapuval, amivel a Mercedes és az Aston Martin

Forma-1, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Alexander Albon, Red Bull, Szahíri Nagydíj 2020, szombat
BAHRAIN, BAHRAIN - DECEMBER 05: Daniil Kvyat of Russia driving the (26) Scuderia AlphaTauri AT01 Honda and Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB16 during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Sakhir at Bahrain International Circuit on December 05, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Hiába nem kell rá fejlesztési zsetont költeni, az Alpha Taurinál úgy döntöttek, nem használják a Red Bull 2020-as hátsó tengelyét, hanem maradnak az előző változatnál. A csapat technikai igazgatója elmondta, valójában mindez nem lenne olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre tűnhet.

Nem él a lehetőséggel az Alpha Tauri, és nem veszi át a Red Bull tavaly használt hátsó tengelyét. Mindezt annak ellenére, hogy a faenzai istállónak nem kellene fejlesztési zsetont költenie, hiszen a régi alkatrészeket a partnerek „ingyen” átvehetnék.

Az Alpha Tauri nem veszi át a Red Bull tavalyi hátsó tengelyét Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

A zsetonrendszer bevezetése azért vált szükségessé, mert a McLaren idén már nem a Renault, hanem a Mercedes erőforrásával fog versenyezni, emiatt muszáj változtatniuk az autón. A kiskapu elsősorban az Aston Martinnak és az Alpha Taurinak jelent nagy előnyt, hiszen a Mercedes, illetve a Red Bull tavalyi, nem listázott alkatrészeit vehetnék igénybe ilyen módon. A faenzaiak viszont úgy döntöttek, hogy a tavaly bevált megoldáshoz ragaszkodnak, a forrásaikat pedig más területen költik el.

– nyilatkozta Jody Egginton, a csapat technikai igazgatója a The Race-nek. – Sokat gondolkodtunk rajta, hiszen nagyszerű, hogy az ember bemegy a boltba, és azt vesz le a polcról, amit akar, de mi az autó másik végét akarjuk fejleszteni. A következő szezonban okosan kell gazdálkodnunk a forrásainkkal és a költségvetésünkkel, mert a 2022-es kocsiba sokat kell beleölnünk. Nem vagyunk elégedetlenek az eredeti csomaggal, szóval azokra a területekre koncentrálunk, amelyeken javítani akarunk.”

Ugyan a Red Bull 2020-as hátsó tengelyének átvételére nem kellene zsetont költeni, ez nem jelenti azt, hogy a lépés nem járna nehézségekkel. Ennek ugyanis az lenne a következménye, hogy máshol is módosítaniuk kellene a kocsin, hogy az újonnan beépített alkatrész megfelelően illeszkedjen az autóhoz. A középmezőny legkisebb költségvetésű csapataként pedig az Alpha Tauri a stabilitásra törekszik, főleg annak tudatában, hogy az új aerodinamikai szabályok miatt csökkenni fog a leszorítóerő.

„Bizonyos elemek [módosításához] nem kell zseton, másokhoz meg igen – folytatta Egginton. – Alaposan megvizsgáltuk a helyzetet, és eldöntöttük, hogy hol akarjuk felhasználni a forrásainkat. Az ember sokat dolgozhat egy új hátsó részen, vagy mindezt fektetheti az első tengelybe, és más területen is javíthat mellette. Egy nagy horderejű fejlesztés nem mindig jó megoldás, hiszen az alkatrészeket a teljes csomaghoz kell igazítani.

A brit szakember hozzátette, feltettek maguknak néhány kérdést, és szerinte jól kezelték a helyzetet. Az Alpha Tauri ugyan szorosan együttműködik a Red Bull-lal, de aerodinamikai szempontból más utat követ, mint a nagycsapat. A 2020-as autó – az RB16-ossal ellentétben – könnyen vezethető volt, és a faenzaiak elsősorban erre akarnak építeni. Éppen ezért lehetséges, hogy bizonyos elemeket átvesznek a Red Bulltól, de elsősorban azt tartják szem előtt, hogy a saját céljaiknak és kapacitásuknak mi a legmegfelelőbb.

Egginton szerint nem lenne annyira egyszerű módosítani a hátsó tengelyen Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Peter Fox

„Néhány elem egyszerűen nem igazodik a mi koncepciónkhoz, mi pedig ugyanazokon a területeken szeretnénk fejlődni, mint tavaly. [Az autónak] nincsen szörnyen gyenge pontja, pusztán minden területen egyre magasabbra szeretnénk tenni a lécet. Csapatként léptünk már néhányat előre, most viszont meg kell tennünk a következőt, azaz meg kell próbálnunk lecsökkenteni azon futamok számát, amelyeken alulteljesítettünk. Meg kell tanulnunk, hogy miként lehetünk jobbak.”

A 46 éves szakember elmondta, összességében nagyon elégedett a helyszínen dolgozó mérnökök teljesítményével, persze felfelé és lefelé is voltak kilengések.

A beállításokkal bátran bántak, a pilótákkal pedig remekül dolgoztak együtt, és ez a csapat egyik erősségévé vált. Emellett az istállón belül nincs politika, és nincsenek nagy nevek sem, ami egészséges légkört teremt. Ugyanakkor vannak még hibák, melyekből a még mindig viszonylag fiatal alakulatnak tanulnia kell.