Toto Wolff kijelentette, a Forma-1-nek mindent meg kell tennie, hogy az új motorszabályok ne 2026-ban, hanem egy évvel korábban mutatkozzanak be. A Mercedes csapatfőnöke hozzátette, a jelenlegi erőforrások befagyasztását is egy idénnyel előrehozná.
Az eredeti tervek szerint a következő öt szezonban az F1 csapatai még a jelenlegi hibrid erőforrást fogják használni, az új motorformula pedig csak 2026-ban érkezik. Konkrét tervek egyelőre nincsenek az új szabályokat illetően, de az biztos, hogy a sportág újabb lépést fog tenni a környezettudatosság irányába.

Azonban a Honda idény végi kiszállása mindenki számára intő jel lehet, ezért a döntéshozók már megkezdték a tárgyalásokat azzal kapcsolatban, hogy egy évvel előrehozzák az új formula bevezetését. Toto Wolff elárulta, a koncepciót még egyáltalán nem dolgozták ki, de úgy véli, 2022 közepére minden világossá válhat. Utóbbi azért fontos, mert Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke korábban elmondta, erre az időpontra minden feltételnek világossá kell válnia ahhoz, hogy a korábbi időpont megoldhatóvá váljon.
„Úgy gondolom, megvalósítható lenne – nyilatkozta a Mercedes-istálló első embere az Autosportnak. – Mindannyian érzékeljük, hogy a világban milyen folyamatok zajlanak, ezért mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy előrehozzuk [az új szabályokat] 2025-re. Ebben minden gyártó egyetért.”
Wolff ugyanakkor kiemelte, borzasztóan költséges lenne, ha egyszerre dolgoznának a jelenlegi és az új motorokon. Ennek tudatában az osztrák üzletember azon az állásponton van, hogy a mostani erőforrások 2023-ra tervezett befagyasztásának ugyanúgy előbb kell megtörténnie.
„Mi határozottan támogatjuk ezt. Azt szeretnénk, hogy a motorok 2023-ra tervezett befagyasztását 2022-re hoznánk előre. Nekünk semmilyen problémánk nincs ezzel” – tette hozzá, utalva ezzel arra, hogy a Red Bullnak kifejezetten érdekében áll, hogy ez megtörténjen.

Jelenleg ugyanis nagyon úgy néz ki, hogy az energiaitalosok az idei szezon után is a Honda erőforrásait fogják használni, de arra már nincs kapacitásuk, hogy fejlesszenek is. Helmut Marko, a bikások tanácsadója nemrég úgy fogalmazott, hogy a japánokkal elég jó eséllyel meg fognak egyezni, valamint a motorok 2022-es befagyasztásának is igen nagy a valószínűsége.