Társoldalunk:

Lebukott a Red Bull: korábban döntöttek Albon elküldése mellett, mint mondták?

2020.12.30. 14:28

Érdekes magyarázatot adott a Red Bull tanácsadója arra, hogy miért készítették el Sergio Pérez szerződtetésének bejelentéséhez a képet még azelőtt, hogy eldöntötték volna, lefokozzák Alex Albont.

Apróbb bakit vétett a Red Bull Sergio Pérez szerződtetése során. Az energiaitalos csapat öt nappal az Abu-dzabi Nagydíj után jelentette be, hogy lefokozza Alexander Albont és 2021-re a mexikói pilótát ülteti Max Verstappen mellé, mindehhez pedig egy Christian Horner csapatfőnököt, Helmut Marko tanácsadót és Pérezt ábrázoló fotót is mellékeltek. A fénykép azonban – mint azt több szemfüles újságíró is kiszúrta – még Abu-dzabiban készült, akkor, amikor a Red Bull még azt állította, az elkövetkező napok elemzése dönt Albon sorsáról.

Az árulkodó fotó

A fotót először Christian Horner posztolta az Instagramra röviddel azután, hogy a szezonzárót követő pénteken megtörtént a bejelentés, majd Pérez is kitette a saját közösségi oldalaira. A sasszemű megfigyelők pedig egyből kiszúrhatták, hogy a trió mögött látható függöny az abu-dzabi pálya közepén található, bálna alakú W Hotel függönye, tehát a fénykép is minden bizonnyal ott készült.

Ez pedig felveti a következő kérdést: a Red Bull valójában már ekkor eldöntötte, hogy leigazolja Pérezt? Albont és a mexikóit is csak a bejelentés napján értesítették, elmondásuk szerint ugyanis a szezonzáró után elemezték ki a thai versenyző egész éves teljesítményét, és hozták meg a döntést. Helmut Marko most tisztázta a helyzetet.

A fotónak semmi köze a szerződés aláírásához. Mindössze egy találkozó volt, akkor még semmi sem volt biztos. A fényképet arra az esetre készítettük, ha biztossá válik a szerződtetése. Az aláírásokat manapság pedig már elektronikus úton is meg lehet ejteni" – nyilatkozta az Autosportnak.

A Red Bull valójában korábban döntött Albonról?Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Nem a függöny volt ugyanakkor a legfőbb dolog, ami elárulta a fotó készítésének időpontját.Pérez ugyanazt a ruhát viselte, mint a Vetellel történt [vasárnapi] sisakcsere során. Inkább ez árult el minket, mintsem a függöny" – mosolygott Marko, aki azt már nem tudta megmondani, hogy vasárnap este vagy hétfő reggel készült a fotó. Az osztrák szerint pusztán kihasználták, hogy az Abu-Dzabiban a koronavírus okán érvényben levő korlátozások miatt még a futam után is karanténban kellett maradniuk a hotelben, így ha már ott voltak, előre elkészítették a fényképet. Hogy valóban kérdéses volt-e még ekkor, hogy Pérez érkezik-e, csak ők tudják.

Pérez pontokba szedte az évét

Hogy micsoda hullámvasút volt a 2020-as esztendő Sergio Pérez számára, azt a mexikói pilóta egy évzáró posztban vezette le, kezdve onnan, hogy hiába kezdték a 2019-es Mercedes klónjával az évet, nem jöttek az eredmények, majd elkapta a koronavírust, utána közölték vele, hogy nem tarthatja meg az ülését, végül azonban minden jóra fordult: életében először futamot nyert az F1-ben, majd leigazolta a Red Bull. Íme:

Pérez megjárta a poklot és a mennyet is 2020-banForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Peter Fox
  • A legversenyképesebb autóval kezdtem az évet, de nem jöttek az eredmények
  • Karrierem legkritikusabb szakaszában megfertőződtem a koronavírussal, amit a feleségem és a gyerekeim is elkaptak. Kihagytam két versenyt egy ilyen rövid szezonban. Úgy éreztem, hogy minden elveszett. Ez volt számomra az év legrosszabb időszaka.
  • Sokáig tartott, mire újra 100%-os állapotba kerültem, fizikálisan eléggé megviselt a vírus
  • Állás nélkül maradtam a következő szezonra
  • A lehető legjobb eredményekre volt szükségem a pályán, de a fejlesztések számomra nem voltak elérhetőek
  • [Imolában] zsebben volt a dobogó, de hibáztunk a stratégiával, így elúszott
  • [Törökországban] végre dobogóra állhattam!
  • A jövőm szempontjából kulcspillanatban egy újabb dobogó tűnt biztosnak [Bahreinben], de néhány körrel a vége előtt felrobbant a motor
  • Vissza kellett térnünk a legkevésbé megbízható, rengetegt kilométert futott motorhoz a büntetés elkerüléséhez egy olyan pályán, ahol a motoerő rendkívül fontos
  • Megszereztem az első futamgyőzelmemet és fél évszázad után ismét mexikói pilóta állt a dobogó tetején
  • Negyedikek lettünk a konstruktőri pontversenyben
  • Megkaptam a lehetőséget, amiért az elmúlt több mint 25 évben olyan keményen dolgoztam

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK