Társoldalunk:
Hírlevél

Megvan, mire fordítja fejlesztési zsetonjait az Alfa Romeo?

2020.12.29. 10:54

Lapértesülés szerint alaposan megváltozik a 2021-es szezonra az Alfa Romeo orrkúpja, így a korlátozott fejlesztési lehetőségek ellenére is másként fest majd a svájci istálló autója.

Átalakítják a 2021-es szezonra az Alfa Romeo orrkúpját, adta hírül a Motorsport.com olasz kiadása. Az értesülés szerint az istállót működtető Saubernél azt tervezik, hogy a fejlesztési zsetonok felhasználásával csökkentenék az autó légellenállását, azt is figyelembe véve, hogy a módosításhoz új töréstesztre lesz szükség.

Az Alfa Romeo széles orrkúpja az idei Osztrák NagydíjonForrás: Florent Gooden / DPPI

Az Alfa Romeo a Scuderia Ferrarihoz és az olasz istállóhoz szintén köthető Haashoz, valamint a független Williamshez hasonlóan a kisebbségbe tartozik azzal kapcsolatban, hogy még mindig széles orrkúpot használnak az autón a manapság már elterjedtebb, egyebek mellett a Mercedes, a Red Bull és a McLaren által is alkalmazott karcsúbb orrkiképzéshez képest.

Nem írható pusztán az orrkúp számlájára, de a szélesebb változatot használó istállók (a 7. helyezett Alpha Tauritól eltekintve) a konstruktőri világbajnokság alsóházába tartoznak. Az Alfa Romeónál nagy ugrásra lenne szükség ahhoz, hogy ez változzon, hiszen idén csak 8 pontot szereztek Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi révén, ami csupán a 8. helyre volt elegendő a Haas és a Williams előtt. Jövőre a várhatóan erősebb Ferrari-motor és az átfésült aerodinamika segíthet nekik, hogy javuljon a versenyképességük.

A portál szerint a fejlesztés Luca Furbatto főtervező vezetésével zajlik, de érdemes kiemelni, hogy az olasz sajtóban szinte minden télen megjelennek spekulációk arról, hogy a Ferrari lemásolná a Mercedes orrkúpját, így az Alfa Romeo esetleges átalakítását egyelőre nem lehet biztosra venni.

A McLaren már váltott, az Alfa Romeo eddig széles orrkúppal versenyzettForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

A McLarentől eltekintve egyelőre nem lehet tudni, hogy a csapatok mire fordítják majd a karosszériafejlesztést érintő zsetonjaikat. A wokingi istállónál a Mercedes-motor beépítése lesz a fő feladat, a Haasnál pedig várhatóan a Ferraritól származó sebességváltó és a hátsó futómű kialakítása viszi majd el a zsetonokat, amiket a koronavírus miatti megszorítások kényszerítettek a mérnökökre.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK