Ferrari: A konstruktőri dobogó a cél, de a szabályok nem nekünk kedveznek

Forma-1, Szahíri Nagydíj, időmérő, Charles Leclerc, Ferrari
BAHRAIN, BAHRAIN - DECEMBER 05: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF1000 on track during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Sakhir at Bahrain International Circuit on December 05, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Giuseppe Cacace - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Mattia Binotto úgy véli, a konstruktőri harmadik hely a minimális elvárás a Ferrarival szemben a 2021-es szezonban. A maranellóiak csapatfőnöke ugyanakkor kijelentette, a szabályoknak köszönhetően néhány csapat előnyt élvez a fejlesztési versenyben.

Kiábrándító idényen van túl a Ferrari, hiszen a konstruktőri bajnokságban mindössze a 6. helyen végeztek, ennél rosszabbul csupán egyszer szerepeltek. Innen minden bizonnyal csak felfelé vezethet az út, de nem mindegy, hogy mekkorát lépnek előre az erősorrendben.

A Ferrari a 2021-es konstruktőri harmadik helyet célozza meg Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Giuseppe Cacace

A Ferrari utoljára 2014-ben szerepelt önmagához képest kiugróan gyengén, de a következő idényben már a maranellói istálló volt a Mercedes mögötti második erő. Sőt, azóta egészen a 2020-as idényig rendre a konstruktőri dobogón végeztek, és Mattia Binotto szerint ez most is lehetséges.

– idézi a Ferrari csapatfőnökét az Autosport. – Szóval úgy gondolom, hogy a harmadik hely nem teljesen lehetetlen, és ezt kellene minimális célként kitűznünk magunk elé.”

Az előrelépés ugyanakkor nem tűnik annyira egyszerűnek, ugyanis a 2021-es autók a megszokott mértékhez képest kevésbé fognak különbözni az ideiektől. A koronavírus miatti költségcsökkentés jegyében ugyanis a csapatok abban állapodtak meg, hogy mindenki két zsetont kap, amit fejlesztésekre használhat fel.

A képlet viszont mégsem ennyire egyszerű, ugyanis akik más forrásból vásárolják meg a váltót vagy a felfüggesztést, azok ezeken a területeken szabadon fejleszthetnek. Ilyen a jövőre Aston Martinná váló Racing Point és az Alpha Tauri, azaz két olyan csapat, amely a Ferrarihoz hasonlóan idén a középmezőnyben szerepelt.

„A zsetonos rendszer formájában megvannak a korlátaink a jövő évi fejlődés tekintetében – magyarázta Binotto. – Két zseton áll a rendelkezésünkre, ezért meg kell próbálnunk az idei gyengeségeinken javítani. Azonban vannak csapatok, amelyeket ez nem érint hátrányosan, ugyanis ingyen zsetonokkal rendelkeznek, ilyen a Racing Point és az Alpha Tauri.

Ráadásul egy másik potenciális rivális, a McLaren a Renault motorját Mercedes-erőforrásra cseréli, ami idén ismét a mezőny legjobbja volt. „Más csapat motorszállítót vált, így motorerő szempontjából javulhat, amiről megint csak jó, ha tudunk. Szóval jövőre az ellenfelek erősek lesznek, de ahogyan korábban is elmondtam, hiszek benne, hogy jó csapatunk van Maranellóban, és teljes mértékben bízom benne, hogy jobb munkát végzünk, mint idén.”

Binotto szerint a Racing Point és az Alpha Tauri is előnyt élvez a fejlesztési versenyben Forrás: AFP/Stephanie Lecocq

A zsetonos szabályrendszernek köszönhetően a Ferrari igencsak limitáltan fejleszthet, így nem valószínű, hogy 2021-ben ismét felveheti a versenyt a Mercedesszel és a Red Bull-lal . Binotto szerint az, hogy a bajnoki címért harcoljanak, nem csak ezért tűnik képtelenségnek.

Nyilvánvaló, hogy az idei győztesek a következő szezonban is erősek lesznek. Nem hiszem, hogy ebben az idényben sokat fejlesztettek volna, mert már 2021-re koncentráltak, úgyhogy arra számítok, hogy jövőre is nagyon-nagyon versenyképesek lesznek, ami nem meglepő. Szóval irreális lenne azt mondani, hogy máris a bajnokságért fogunk harcolni.”