Vágólapra másolva!
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke és Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója is megerősítette, hogy a felek tárgyalnak a japán motorok 2021 utáni használatáról, de sok a tisztázandó részlet az ügyben.

Egy szezon maradt a Honda jelenlegi F1-es szerepléséből, a japán gyártó ősszel úgy döntött, hogy a 2021-es év végén ismét elhagyják a sportágat és a mérnökeiket jövőbemutató technológiák kifejlesztése terén alkalmazzák az utcai járműveik érdekében. A Red Bullnál felmerült, hogy a gyártó formális távozása után is megtartanák a motorokat.

Még nem rendeződött, hogy a következő szezon után milyen motorokat használ majd a Red Bull Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke Abu-dzabiban megerősítette, hogy foglalkoznak ezzel a lehetőséggel, de hozzátette: „Nem mondhatok túl sokat arról, hogy miről tárgyalunk, de azt mondanám, hogy a színfalak mögött zajlanak az egyeztetések és pozitívan alakulnak” – árulta el, viszont megjegyezte, hogy a tárgyalások része az is, hogy a felek játszmáznak egymással.

A helyzet összetett, mert maga a technológia is bonyolult, a japánoknak van ugyan a Red Bull gyárához közel, Milton Keynesben egy európai bázisuk, de a munka oroszlánrésze az otthoni központban zajlik.

„Milton Keynesben leginkább az ERS-t fejlesztjük és gyártjuk, a belsőégésű motort a szakurai kutatás-fejlesztési központban készítjük Japánban – nyilatkozta Tanabe Tojoharu, a Honda F1-es technikai igazgatója. – Ez mindenképpen egy nagyon bonyolult helyzet, különösen a Honda Forma-1-es részlegénél. A tárgyalások folyamatban vannak, úgyhogy még nem jutottunk dűlőre, de a projektünket érintő minden körülményt meg fogunk vizsgálni.”

A Red Bull hagyományosan csak karosszériát épít a Forma-1-ben, az erőforrásokat eddig mindig más beszállítótól vásárolták, a Honda az első partnerük, ami más ügyfelet nem szolgál ki a Forma-1-ben. Ettől függetlenül a csapatnál nincs kapacitás a motorok karbantartásához, a fejlesztéshez főleg nem, ezért a japán erőforrás elsősorban akkor jöhet szóba, ha az F1-ben befagyasztják a motorfejlesztést.

Tanabe Tojoharu (balra) a Honda F1-es programjának technikai igazgatója Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

A Renault egyelőre nem áll kötélnek az ügyben, és ha ez meg is történne, a Red Bullnak valószínűleg akkor is szüksége lenne hondás szakemberekre a folytatáshoz. Tanabe elismerte, ő még nem gondolkodott a váltáson.

„Pillanatnyilag a versenyhétvégére, aztán a 2021-es szezonra összpontosítok – mondta Abu-Dzabiban. – Ha valami felmerül a jövőben, alaposan meg fogom fontolni.”