Társoldalunk:

Műteni kellett a bahreini horrorbukásban megsérült Grosjeant

2020.12.16. 14:19

Operáción esett át a Bahreini Nagydíjon elszenvedett balesetben megsérült Romain Grosjean, adta hírül a francia pilóta közösségi oldalain.

Mint azóta kiderült, a Bahreini Nagydíjon elszenvedett horrorbalesettel ért véget Romain Grosjean Forma-1-es pályafutása, a francia versenyző ugyanis kézsérülése miatt nem tudott visszatérni a Haas-istállóhoz a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjra. Az F1-től kilenc teljes szezon után elköszönő franciának „furcsa érzés" volt az otthonából nézni az idei utolsó versenyt, amely után a kórházba vezetett az útja, bal kezét ugyanis műteni kellett.

A műtét előtt

„A bal kezem hüvelykujjában megsérült az ínszalag a balesetben, ezért meg kell tisztítanunk az égési sebet. Emellett a jobb kezem is kap egy kis kezelést egy korábbi 2020-as sérülés miatt. Holnapra új ember leszek!" – írta a közösségi oldalán a 34 esztendős pilóta, aki korábban elmondta, nem szerette volna, ha maradandó károsodást szenved a kézfeje, ezért döntötte el már egy héttel az Abu-dzabi Nagydíj előtt, hogy nem tér vissza az utolsó futamra.

Grosjean tájékoztatása szerint az operáció jól sikerült. „Jó reggelt, csodálatos napot mindenkinek! Jól aludtam és nincsenek is nagy fájdalmaim, de egy kicsit még nehéz üzeneteket írnom" – írta az Instagramra, keze állapotáról további információkat azonban nem osztott meg.

Részletes animáción a baleset

Noha az FIA vizsgálata még tart, így annak eredményei sem ismertek, a Bahreni Nagydíj rajtja után történt baleset – amelynek során több mint 50g-s erőhatás érte Grosjeant, miután közel 220 km/h-s tempóval csapódott a korlátnak – során történtekről minden eddiginél világosabb képet adott egy erről készült animáció.

Az ütközés animációja

Ebből tisztán látható, hogy mi történt az autóval. A Haas VF-10-es orra a háromsávos szalagkorlát középső és alsó sávja között fúródott át az ütközéskor, miközben a Grosjean életét megmentő glória feltolta a felső sávot és kettészakította a köépsőt. A korlát mögötti egyik tartóoszlop teljesen kiszakadt a földből.

Az autó kettétörése akkor következett be, amikor a kocsi elérte a korlát következő tartóoszlopát, amely a pilótafülkével találkozva leszakította az autó hátsó részét. Nagy valószínűséggel a tank is ekkor sérülhetett meg. Ezután a bukókeret és a fedélzeti kamera találkozott a felső szalagkorláttal, amitől a pilótafülke nem tudott egyszerűen kijönni a korlát túloldalán, hanem a jobb oldalára fordulva a korlát tövében állt meg, kis híján csapdába ejtve Grosjeant, aki az apró résen végül ki tudta préselni magát a lángok közül.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK