Társoldalunk:

Leclerc az egyik riválisától ellesett trükköknek is köszönheti a negyedik helyét

2020.12.05. 20:30

Nagyot lépett előre vezetéstechnikai szempontból a harmadik szabadedzésről az időmérőre a Ferrarival szenzációsan teljesítő Charles Leclerc, aki elárulta, hogy kitől lesett el ezt-azt a Szahíri Nagydíj időmérője előtt.

Charles Leclerc az idén már nem először nyújtott kiemelkedő teljesítményt időmérő edzésen, és nem először hozta be jobb helyre a Ferrarit annál, mint amire az erőviszonyok alapján az autó képes lenne. A monacói pilóta a negyedik helyet szerezte meg a Bahreini Nagydíj időmérőjén a két Mercedes és Max Verstappen mögött, majd elárulta, hogy ebben barátjának is volt szerepe.

Leclerc mindent kisajtolt a Ferrariból - Galéria!Forrás: Getty Images/Bryn Lennon/Bryn Lennon

Leclerc a Q3 elején futott 53,613-as körével biztosította be a negyedik helyet, a hajrára már nem is jött ki, mert nem maradt friss lágy szettje. Később elárulta, hogy mindez az ő döntése volt. „Én hoztam meg a döntést, hogy korábban kimegyek ahelyett, hogy várok a végéig. Először is arra számítottam, hogy nagyon nagy lesz a forgalom a Q3 végén, a másik pedig, hogy tiszta volt a fejem, csak ki akartam menni és elvégezni a feladatot, ami sikerült is. Hogy őszinte legyek, nem hiszem, hogy bármit is jobban tudtam volna csinálni akkor, ha később megyek ki, úgyhogy nagyon boldog vagyok a mai nappal"

A Ferrari versenyzője maga is meglepődött az időeredményen, tökéletesnek azonban nem mondaná a körét. „Kicsit megijedtem az első kanyarban, mert nagyon későn fékeztem, de sikerült megcsinálnom a kanyart és nagyon jó lett a kanyarkijárat. Aztán volt egy kisebb megingásom a négyes kanyarban, ami után azt gondoltam, hogy »Istenem, nem tudom, hogy a gumik kibírják-e a kör végéig«."

Úgy érzi, hogy később sem tudott volna jobb kört menni - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Peter Fox

Leclerc elárulta, hogy a harmadik szabadedzés után Pierre Gasly fedélzeti kamerás felvételeit tanulmányozta, így az Alpha Tauri francia pilótájának is volt szerepe a negyedik helyében. „Nagyon nagy lépést sikerült tennem vezetési szempontból a harmadik szabadedzésről az időmérőre, sokkal jobban kihasználtam a pályát kanyarbejáraton a jobb oldalon” – utalt vélhetően a hetes kanyar bejáratára.Valójában Pierre Gasly fedélzeti kamerás felvételeit néztem a harmadik edzés után, úgyhogy kösz Pierre. Az utolsó kanyarban az egész időmérőn küszködtem, de az utolsó körömben az is jól sikerült, úgyhogy elképesztően boldog vagyok."

A holnapi versennyel kapcsolatban Leclerc ugyanakkor nem túl optimista, szerinte most is az lesz a helyzet, ami néhányszor már ebben az évben. „Szerintem az idén néhányszor már jobb helyezést értünk el az időmérőn, mint ahová tartoztunk, ez pedig nagy reményeket adott nekünk vasárnapra, amikor aztán frusztráltak lettünk az autóban. Realistának kell maradni, tanulnunk kell ezekből az esetekből. A holnap nehéz lesz, nem hiszem, hogy ennyire versenyképesek leszünk, mivel nem hiszem, hogy a miénk a negyedik leggyorsabb autó a pályán. Várjuk ki, de megpróbálom kihozni belőle a maximumot."

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is el volt ájulva Leclerc teljesítményétől, amin egyedül az tudott volna fokozni, ha a két Mercedeshez hasonlóan a monacói pilóta is a sárga oldalfalú Pirelliken jut be a Q3-ba. „Charles briliáns kört teljesített, hogy beállítsa idei legjobb időmérős eredményét. A negyedik hely az elképesztő tehetségének köszönhető, ami még inkább rendkívüli azt figyelembe véve, hogy kihagyta szinte a teljes második szabadedzést. Kissé sajnálatos, hogy nem tudott a közepes gumin továbbjutni a Q2-ből, mivel ez jobb helyzetbe hozta volna őt a futamra, de próbálta a legjobbját nyújtani."

Vettelnek ezúttal nem volt gondja az autóval, mégsem jutott be a Q3-ba - Galéria!Forrás: AFP/Tolga Bozoglu

Ami a másik Ferrarit illeti, Sebastian Vettel annak ellenére esett ki vele a Q2-ben és lett végül a 13., hogy már nem szenvedett az autóval, mint pénteken.
Összességében jó érzés volt ma vezetni az autót, úgyhogy nem igazán tudom, mi siklott félre. Talán az egyenesekben veszítettem egy kicsit és a középső szektorban – utalt arra, hogy több leszorítóerővel ment, mint Leclerc. – A Q1 után magabiztos voltam, de aztán mégsem jött össze a továbbjutás. Nem tudom, hogy ennek lehet-e köze a motorcseréhez, a szerelőim azonban mindent jól csináltak, az autót jó volt vezetni. Holnap nehéz lesz vigyázni a gumikra, de ez lehet a jó verseny kulcsa. A rajthoz szabadon választhatunk gumit, meglátjuk, hogy mit tehetünk." 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK