Társoldalunk:

Megerősítették a pályát Grosjean balesetének helyszínén

2020.12.03. 18:41

A hétvégén zajló Szahíri Nagydíj nyomvonala is érinti a kanyart, ahol Romain Grosjean múlt vasárnap horrorisztikus balesetet szenvedett. Gumibálákat helyeztek el a szalagkorlátnál és a szövetség bejelentette, hogy vizsgálat indult az ügyben.

Nem ismétlődhet meg ugyanúgy a múlt vasárnapi súlyos baleset a Bahrain International Circuiten, ami az F1-es Bahreini Nagydíj után a Szahíri Nagydíjat is megrendezi. A két verseny eltérő nyomvonalú pályákon zajlik, de a 3-as kanyar, ahol Romain Grosjean autója átszakította a szalagkorlátot, mindkettőben megtalálható.

A kiégett váz a baleset után - GalériaForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Tolga Bozoglu

A Haas pilótája 221 km/h-s sebességgel ütközött a szalagkorlátnak, a verseny folytatása előtt betonelemekkel pótolták a kerítésen ütött lyukat. A Szahíri Nagydíjra visszaállították a szalagkorlátot, de két sornyi gumibálát is elhelyeztek a pálya ominózus pontján, így az egyébként nehezen reprodukálható baleset nem tud hasonlóan súlyos következményekkel járni.

A Szahíri Nagydíj az F1 történetének egyik leggyorsabb versenyének ígérkezik, ezért az FIA a pálya végén is módosított, a nagyobb tempóra készülve eltávolíttatták a nagydíjpálya 13-as kanyarjában (a külső körön 9-es) a kerékvetőt, és kiterjesztették a gumibálák szélességét, valamint vastagságát is négy sorra.

Az FIA ettől függetlenül bejelentette, hogy a szövetség biztonsági részlege mindenre kiterjedő vizsgálatot indított Grosjean balesetének ügyében, megvizsgálják a bukósisak, a HANS, a biztonsági öv, a védőruházat, a túlélőcella, a fejtámasz, az autóba szerelt tűzoltókészülék és a glória működését is. Emellett, a karosszéria merevségét, valamint a védőkorlát teljesítményét is elemzik, utóbbit a becsapódás energiája és szöge kapcsán, és a sportbírók, valamint az orvosi beavatkozók munkáját.

Grosjean csütörtökön visszatért a bahreini pályára - GalériaForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

A vizsgálat középpontjában az adatgyűjtés áll, különböző videofelvételeket, nagysebességű kamerák képeit, az autóban és a versenyző fülében elhelyezett adatrögzítők adatait is begyűjtik. A munka várhatóan 6-8 hétig tart majd, az eredményt nyilvánosságra hozzák, és egy központi adatbázisba is bekerül, más esetek elkerülése érdekében.

„Mint minden komoly balesetnél, az ütközés minden aspektusát elemezni fogjuk minden érdekelttel együttműködve – erősítette meg Adam Baker, az FIA biztonsági igazgatója. – A Forma-1-ben nagyon sok adat rendelkezésre áll, ez lehetővé teszi a számunkra, hogy a történtek minden részletét feltárhassuk, és ez már meg is kezdődött. Nagyon komolyan vesszük a kutatást és szigorú folyamatokat fogunk követni, hogy megtudjuk, pontosan mi történt, mielőtt esetleges fejlesztéseket javaslunk.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK