Társoldalunk:

A Mercedes csapatfőnöke szembement Hamiltonnal és Vettellel

2020.11.29. 10:31

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nem osztja Lewis Hamilton és Sebastian Vettel véleményét a Pirelli 2021-re szánt abroncsairól, noha igyekezett megértő lenni az éles kritikát megfogalmazó pilótákkal.

Nem először fordult elő, hogy a pilóták élesen bírálták a Pirelli legújabb fejlesztésű abroncsait. A Bahreini Nagydíj pénteki napja után lényegében megismétlődött az, ami a tavalyi USA Nagydíj péntekén: számos pilóta leminősítette a gumigyártó következő évre szánt abroncsait, mondván azok sokkal rosszabbak a jelenleg használtnál. A legélesebb kritikát Lewis Hamilton fogalmazta meg, Sebastian Vettel pedig közölte, inkább maradniuk kellene a mostani, már 2019 eleje óta használt abroncsoknál. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azonban nem ért egyet a panaszkodókkal.

Hamiltonnak nagyon nem jöttek be a 2021-re szánt gumikForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Giuseppe Cacace

A versenyzők fő problémája az volt a bahreini pénteki szabadedzéseken tesztelt, 2021-re szánt gumikkal, hogy azok nehezebbek és kevésbé tapadnak a jelenlegieknél, Vettel pedig azt is megemlítette, hogy nem jelentenek megoldást például a túlmelegedési gondokra. Wolff szerint azonban a gumigyártó elsősorban a biztonság növelésére törekedett, mivel az egyre gyorsuló autók miatt már az idén is több balesetet szenvedtek el a gumik hibájából.

El kell kerülnünk az olyan eseteket, amelyek az idén történtek, ezért kell támogatnunk a Pirellit. Ezek az autók több leszorítóerőt generálnak, mint arra valaha is számítottunk, ráadásul ez évről évre növekszik, úgyhogy a Pirellinek reagálnia kellett. Lance Stroll mugellói balesete egyértelműen ijesztő volt, majd ott volt Max [Verstappen] kiesése Imolában. Emellett Lewis-zal is kétszer a határán voltunk annak, hogy be tudjuk fejezni a versenyt" – nyilatkozta az osztrák üzletember.

Verstappen imolai balesete is a gumi hibájából történt

Wolff szerint „az egyetlen megoldás az, hogy [a Pirelli] a jelenleginél robosztusabb, ennélfogva nehezebb termékkel áll elő, szerintem ezért érthető, hogy csak követte azt, amire kérték."

A Mercedes csapatfőnöke úgy véli, ezúttal nem tehetik meg azt, amit tavaly egyszer már megtettek és amit Vettel most is szeretne, azaz nem maradhatnak a 2019 eleje óta használt abroncsoknál.

„A jelenlegi gumik soha nem lesznek annyira robosztusak, hogy megbirkózzanak a folyamatosan növekvő aerodinamikai leszorítóerővel. Az integritás és a biztonság az elsődleges" – szögezte le.

Wolff határozottan az új gumik bevezetése mellett vanForrás: Daimler AG/Steve Etherington

Az osztrák üzletember ezzel együtt megérti a pilóták, köztük Hamilton kritikáját, ugyanakkor ő is hangsúlyozta, amit Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója, azaz, hogy az autók a 2020-as gumikhoz passzoló beállítással köröztek pénteken, úgyhogy a pilóták nem kaphattak pontos képet az abroncsok viselkedéséről. „A versenyzők szemszögéből érthető, hogy ha feltesznek egy olyan gumit, ami nehezebb és kevésbé tapad, ennélfogva alulkormányzottabbá válik tőle az autó, akkor ezt összehasonlítva a jelenlegi abroncsokkal nyilván negatív reakciót vált ki belőlük. Az autók azonban nem lettek rendesen beállítva ezekhez a gumikhoz, egyszerűen csak feltették rájuk a jövő évre szánt abroncsokat."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK