Társoldalunk:

Mercedes: Verstappen gyorsabb taktikát fog követni

2020.11.28. 19:29

Elégedettek a Mercedesnél a Bahreini Nagydíj időmérő edzése után, de Toto Wolff nem írta le Max Verstappen esélyeit. Valtteri Bottas a beállításokban keresné a lemaradása okát.

Az elmúlt évek során megszokottá vált, hogy a Mercedesek kisajátítják az első rajtsort, a Bahreini Nagydíj alkalmával azonban ez nem volt borítékolható. Max Verstappen ígéretes tempót diktált a harmadik szabadedzésen, a világbajnok istálló pedig a saját ütemtervükhöz képest lemaradásban volt, mert pénteken sok időt fordítottak a 2021-es gumik tesztelésére.

Verstappen a futamon veszélyes lehet a Mercedesekre - GalériaForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Hamad I Mohammed

Ennek köszönhetően szombaton nem voltak magabiztosak az esélyeikkel kapcsolatban, és Toto Wolff csapatfőnök egyébként is számított arra, hogy a szezon vége felé a Red Bull kemény ellenfél lesz.

Tegnap sokat foglalkoztunk a jövő évi gumikkal, ez jó, de lépéshátrányba hozott minket a versenyhétvége során – nyilatkozta az időmérő előtt a Sky Sportsnak. – Számítottunk arra, hogy a Red Bull a szezon vége felé megközelít minket, a becsléseink szerint Portimaóban meg kellett volna előzniük minket, de tartjuk magunkat. Az elmúlt évek során lehetett látni, hogy a Red Bull mindig közelebb ér és futamokat nyer.”

Bahreinben ezúttal az idők nem ezt mutatják, Lewis Hamilton bő 0,4 másodpercet vert a 3. helyezett Verstappenre, Wolff viszont elismerte, nem voltak biztosak abban, hogy a Red Bull versenyzőjében mennyi tartalék rejlik, és a versenyen is arra számít, hogy Verstappen kemény ellenfél lesz. 

Wolff egyeztet a munkatársaival, balra szemüvegben Shovlin - GalériaForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

„A holnap elég trükkösnek ígérkezik; Verstappennek van egy második kemény keverékű gumiszettje, és valószínűleg a közepes-kemény-kemény stratégiát követi majd, ami papíron a leggyorsabb, de mindent meg fogunk tenni, hogy méltó ellenfelek legyünk. Izgalmas verseny lesz” – nyilatkozta az osztrák üzletember.

Wolff álláspontjával Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke is egyetértett, a brit mérnök örült, hogy mindkét autójuk a közepes keverékű gumikon kezdi majd a versenyt, de ő is kiemelte, hogy több csapatnál is maradt pluszban kemény abroncs. Shovlin „átlagosnak” nevezte a pénteki versenyszimulációik eredményeit, de hozzátette, módosítottak a beállításokon.

Bottas egyelőre nem tudja, hogyan lehetne gyorsabb - GalériaForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

„A futamon remélhetőleg kordában tudjuk tartani a gumik hőmérsékleteit. Ezen a pályán lehet előzni, nagy szerepet játszik a stratégiában a gumikopás, és nagy hátrányból is megoldható az elévágás, ami izgalmassá teheti a futamot.”

Hamilton 98. F1-es pole pozíciója kapcsán Shovlin elmondta, „komoly lecke” volt a brit pilóta szereplése, külön kiemelte, hogy küszködtek a megfelelő balansz eltalálásával, a hétszeres világbajnok viszont úgy érezte, a világbajnoki küzdelem lezárása után felszabadultan vezetett, élvezte a versenyzést és örömét lelte abban is, hogy finomították a beállításokat.

Nem volt ennyire lelkes csapattársa, Valtteri Bottas, aki ugyan hozta a 2. helyet a Mercedesnek, de bő 0,2 másodperces hátránya láttán tanácstalannak tűnt.

„A második Q3-as köröm igazából elég jól sikerült, de ilyenkor jön a neheze, mert az ember úgy érzi, mindent kihozott az autóból, és mégis marad benne idő. Nem hibáztam és az utolsó köröm jónak tűnt, úgyhogy este rá kell jönnünk, hogy milyen téren javulhatnánk. Lewis és én más irányba indultunk el az autók beállítása terén, ez szerepet játszhatott.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK