Vágólapra másolva!
A McLarentől a Ferrarihoz igazoló Carlos Sainz szerint nem elegendő másfél napnyi tesztelés a 2021-es szezon előtt, ezért a maranellói istállóval megfontolják, hogy milyen lehetőségekkel tudnának többet gyakorolni a felkészülés részeként.

Nagyon rövid, mindössze háromnapos előszezoni tesztelést terveznek jövőre a Forma-1-ben, ami azt jelenti, hogy a versenyzőknek átlagosan másfél napnyi idő jut arra, hogy felkészüljenek a 2021-es szezonra. Ez különösen azoknak okoz fejfájást, akik csapatot váltanak, újoncok vagy visszatérnek a mezőnybe, közéjük tartozik Fernando Alonso és Carlos Sainz is.

Sainz egyelőre a McLarent erősíti Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

A McLarentől a Ferrarihoz igazoló versenyző egyetért honfitársával abban, hogy ennyi idő nem elegendő ahhoz, hogy megszokja az új környezetét, ezért Bahreinben elárulta, hogy leendő csapatával további tesztlehetőségeket keresnek majd.

„Miután elhagyom a McLarent, hogy a Ferrari versenyzője legyek, sokat fogunk gondolkodni a színfalak mögött, hogy a tesztelésre és az első versenyre a lehető legfelkészültebben érkezzek meg – nyilatkozta a spanyol pilóta. Újságírói felvetésre nem zárta ki azt sem, hogy kétéves autóval kezdjen gyakorolni, ez januártól már 2019-es modellel is lehetséges.

„Ez nyilvánvalóan egy lehetőség, de továbbra is elkötelezett vagyok a McLaren mellett és nem akarom, hogy túlságosan megzavarjon az, ami majd januárban, februárban vagy márciusban esedékes – szögezte le. – Azt már most elmondhatom, hogy másfél nap ezekkel a bonyolult Forma-1-es autókkal nem elegendő a felkészüléshez.”

Sainz úgy vélte, még a szimulátorban sem lehet ráérezni az autó sajátosságaira és nehézséget okoz az is, hogy elsajátítsa a kormánykerékről vezérelhető beállításokat. Ezek azok, amiket már Alonso is gyakorolt a Spanyolországban, Bahreinben és Abu-dzabiban rendezett tesztelései során. A kétszeres F1-es világbajnok Barcelonában az idei, a közel-keleti pályákon a 2018-as autóval ment.

Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein, teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein teszt
Forma-1, Fernando Alonso, Renault, Bahrein teszt

„Az autó más, 2018-as, és elég sokat fejlődtünk ’18 óta, de a DNS-e ugyanaz. A ’20-as autó jobb, de végül is, hasznos az, hogy hozzászoktatjuk őt egy Renault-hoz, még akkor is, ha az már két éves” – mondta el nemrég Marcin Budkowski, a Renault technikai igazgatója.

Sainz örül a Ferrari előrelépésének

A Ferrari az idei szezon során története egyik leggyengébb teljesítményét nyújtja, három futammal a világbajnokság vége előtt a csapat csak a konstruktőri világbajnokság 6. helyén áll, a McLaren is előrébb tart. Sainz még az első futam előtt írt alá az olaszokhoz, és örömmel látja, hogy a gyenge kezdés után a Scuderia a fejlődés jeleit mutatja.

„Az elmúlt néhány hónap jól alakult a számukra, szerintem megmutatták, hogy az év eleje óta megtalálták néhány problémájukat. Talán ezek voltak azok, amelyekkel a legkevésbé voltak elégedettek, igazolták, hogy van tartás bennük és képesek fordítani egy nehéz szezon menetén. Ezt örömmel látom, és alig várom, hogy megtudjam, mit és miért változtattak meg, de még van néhány versenyem a McLarennél és itt is akad még teendőm.”

Vettel hoppon maradhat

A Bahreini Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke megerősítette, hogy 2021 januárjában igyekeznek tesztlehetőséget biztosítani Sainznak „így megismerheti az új csapatát és megszokhatja a folyamatainkat.”

Ugyanez viszont várhatóan nem lesz adott az Aston Martinhoz szegődő Sebastian Vettel számára, mert Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke kijelentette: „Nincs lehetőségünk arra, hogy kétéves autót állítsunk be Sebnek.” Ennek egyik lehetséges oka, hogy a csapat idei autója teljesen más a korábbi, még a Force Indiánál kifejlesztett modellhez képest.