Hamilton: Talán már nem leszek az F1-ben, mire jön a fizetési plafon

Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
BAHRAIN, BAHRAIN - NOVEMBER 26: Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP looks on in the Paddock during previews ahead of the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on November 26, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamiltont érintené a legérzékenyebben, ha felső határt szabnának az F1-ben is a versenyzői fizetéseknek, Bahreinben viszont azt mondta, ez inkább a jövő generációjának lenne kedvezőtlen.

Elsősorban nem a saját keresete miatt ellenzi Lewis Hamilton, hogy a Forma-1 jelenlegi berendezkedései mellett felső határt állapítsanak meg a versenyzői fizetések terén. A tervezetet az F1 Commission portugáliai ülésén egyhangúlag támogatták a csapatfőnökök, leghamarabb 2023-tól vezethetnék be.

Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pirelli logo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Renault, Daniel Ricciardo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Roscoe
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Renault, Esteban Ocon
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Racing Point logo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Renault
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pirelli esőgumi
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pirelli logo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Renault, Daniel Ricciardo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Roscoe
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Renault, Esteban Ocon
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Racing Point logo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Renault
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pirelli esőgumi
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pirelli logo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Renault, Daniel Ricciardo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Roscoe
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Renault, Esteban Ocon
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Racing Point logo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Renault
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pirelli esőgumi

„Úgy tudom, a fizetési plafont akkoriban vezetnék be, amikor már talán nem is leszek itt” – nyilatkozta az FIA bahreini sajtótájékoztatóján, és hozzátette, nincs személyes ellenvetése a tervezet kapcsán, de úgy vélte,

a Forma-1-et jelenleg nem lehet összehasonlítani más sportágakkal, ahol korábban már bevezettek hasonló szabályozást.

„Az NFL-ben, és talán a kosárlabdában is van fizetési plafon, de ott a sportolók rendelkeznek a saját imázsuk jogaival, és megpróbálhatják azt más területeken hasznosítani. Ez a sport nagyjából teljesen kontrollálja a pilóták imázsát” – utalt arra, hogy a versenyzőknek kevés lehetőségük van személyes szponzorok bevonására.

A Mercedes pilótája a mezőny legdrágább tagja, becslések szerint akár 50 millió eurót is kereshet évente, emellett folyamatosan keresi a lehetőségeket, hogy személyes együttműködései is legyenek, ebben sok esetben csapata is partner, például a Tommy Hilfiger vagy a Monster kapcsán. Kijelentette, inkább a jövő generációjának okozhat majd gondot a fizetési plafon.

Hamilton márkanagykövetként is tevékenykedik Forrás: DPPI/Dppi

„Gondolok a feltörekvő, fiatal sztárokra, akik kezdenek megérkezni, és nem igazán értem, miért kellene őket visszafogni, ha valami nagyszerű dolgot tesznek a sportágban. Dollármilliárdok forognak ebben a sportban, és [a pilóták] hozzájárulását is el kellene ismerni.”

A Forma-1-ben jövőre vezetik be a költségplafont, ez egyelőre a csapatok költségvetéseit érinti, egyenként maximum 145 millió dollárt költhetnek majd el, de ez alól sok tétel kivételt képez, például a pilóták és a magas beosztású döntéshozók fizetései, valamint a marketingköltések. A 2023-as tervezet lényegében ezt a kiskaput zárná be.