Társoldalunk:

Hamilton: A Mercedes 2020-ra kiküszöbölte legnagyobb gyengeségét

2020.11.24. 08:38

Az elmúlt években a Mercedes rendre megszenvedte, hogy a hosszú tengelytávból adódóan az autó nem fordul olyan jól, mint például a Red Bull. Lewis Hamilton azonban elárulta, hogy 2020-ban erre is megtalálták a megoldást.

Az utolsó komolyabb szabályváltoztatások éve, azaz 2017 óta a Mercedes rendre hosszabb kocsit épít, mint a mezőny több tagja. Ennek előnye, hogy nagyobb leszorítóerőt tudnak generálni, viszont a pilóták lassabban veszik be a kanyarokat. Azonban úgy tűnik, az idei évben ezt a problémát is sikerült orvosolniuk. 

A Mercedes orvosolta a fordulékonysággal kapcsolatos problémákatForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Kenan Asyali

A Mercedes elsősorban a technikás, lassú kanyarokból álló pályákon küszködött, de kevés kivételtől eltekintve így is el lehetett mondani, hogy összességében a brackley-iek rendelkeznek a legjobb autóval. Lewis Hamilton és csapata éppen ezért arra számított, hogy a riválisok is követik a koncepciójukat, de ez nem történt meg.

Tavaly például nekünk volt a leghosszabb autónk, és meglepődtünk, hogy a többiek közül senki nem ment ebbe az irányba – nyilatkozta a hétszeres világbajnok az Autosportnak. – 2017 óta a leghosszabb kocsival nyerünk, a többi csapat viszont továbbra is ragaszkodik a rövidebb autóhoz. A hosszú versenygép nyilván nagyobb leszorítóerővel rendelkezik, de nem annyira fordulékony, mint a rövidebb. 2019-ben a közép- és nagysebességű kanyarokban jól teljesítettünk, viszont a lassúakban nem, mert a kocsi nem fordult annyira jól, mint szerettük volna.”

A Mercedes idén talán a 2019-es idény első felében tapasztaltnál is nagyobb fölényt produkál, aminek persze több tényezője lehet. Ezek közül az egyik, hogy sikerült kiküszöbölniük a hosszú tengelytávval járó hátrányokat.

Az idei autónknak hasonló jellegzetességei voltak, de a téli teszteken tettem néhány javaslatot a beállításokat illetően, ami változtatott a helyzeten. Nem könnyű elmagyarázni, de onnantól eltűntek az autó fordulékonyságával kapcsolatos problémák.”

Hamilton elmondta, számára az az ideális, ha az autó eleje jól reagál a mozdulataira, viszont az utóbbi években a Mercedes nem ezt az irányt követte. Ez elsősorban az abroncsokra vezethető vissza, hiszen a Pirelli miatt nehéz változtatni az autó mechanikai balanszán.

„Mindig is azt részesítettem előnyben, ha az autó eleje érzékenyen reagál, de a gumik ezt korlátozzák, hiszen a tapadás szempontjából elöl és hátul is megvannak a határok. Ott van például a túlmelegedés, így csak egy szűk tartományban módosíthatjuk a mechanikai egyensúlyt, különben a másik felére is hatással lesz. Olyan, mint egy hinta.”

Hamilton a téli teszteken tett néhány javaslatot a beállítások terénForrás: NurPhoto via Getty Images/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

Hamilton azonban elárulta, hogy az idei évre meg tudták oldani ezt a kérdést, sőt, az ennél sokkal bonyolultabb aerodinamikai egyensúllyal kapcsolatos problémákra is képesek voltak megfelelő választ adni.

A tavalyi autónk hátul rendkívül erős, elöl viszont sokkal alulkormányzottabb volt. Az ember sokkal jobban szenvedett, ha elfogyott az abroncs tapadása, és hiába állítottunk az egyensúlyon, ez nem oldotta meg a gondokat. Az idei évre viszont változtattunk néhány dolgon. Az aerodinamikai egyensúly sokkal hosszabb folyamat, mert azon nem lehet csak úgy módosítani. A télen azonban ezt is rendbe hoztuk, és hátrébb tettük. Ennek következtében a kocsi másképp mozgott, más kormányszögeket kellett használni és máshogyan fordult. Mindenesetre sokkal jobban működik.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK