Társoldalunk:

Mick Schumacher rögtön otthonosan mozgott a 2004-es Ferrariban

2020.11.18. 18:04

Mick Schumacher betekintést nyújtott abba, hogy milyen volt másodszor vezetni édesapja legendás, 2004-es világbajnok Ferrariját.

Nem sokan mondhatják el magukról, hogy vezethették édesapjuk korábbi vb-győztes Forma-1-es autóját. A jövőre várhatóan a királykategóriában debütáló Mick Schumacher ezt azonban már több ízben is megtehette, miután a 2017-es Belga Nagydíjon édesapja 1994-es Benettonjába, a tavalyi Német Nagydíjon és az idei Toszkán Nagydíjon pedig 2004-es Ferrarijába pattant be. Utóbbival szerzett élményeiről osztott meg most részleteket a Ferrari versenyzői akadémiájának közösségi oldalán.

Mick Schumacher a 2004-es Ferrarival szerzett élményeiről mesél

Mick a mugellói futam előtt, a Ferrari 1000. versenyének alkalmából kapta meg ismét a lehetőséget, hogy elvigye pár körre az F2004-es gépet, amellyel Michael Schumacher hetedik, egyben utolsó világbajnoki címét nyerte.Nagyon érzelmes volt vezetni ezt az autót, hiszen az édesapám is ezt a kocsit vezette, ráadásul az ő ülését használtam, ami még különlegesebbé tette az élményt. Erre a különleges hétvégére különleges sisakfestést is használtam. Úgy döntöttem, hogy szakítok a fele-fele dizájnnal és különleges gesztusként teljes mértékben apa 2004-es festését használom – utalt arra, hogy korábban a sisak egyik fele az ő, másik fele édesapja festését tükrözte. – Úgy gondoltam, hogy ez még érzelmesebbé teszi azt az eseményt, ami már így is eléggé az volt. Nem csak nekem, hanem szerintem a legtöbb szerelőnek is érzelmes volt, mivel néhányuk édesapám autóján is dolgozott 2004-ben."

Mick az F2004-benForrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI PHOTOGRAPHER/Rudy Carezzevoli

Mugellóban szikrázó napsütés és száraz aszfalt fogadta a Forma-2 éllovasát, így először tapasztalhatta meg igazán a maga idejében legyőzhetetlennek számító, 18 futamból 15-öt megnyerő F2004-es erejét. „Hockenheimben is vezettem már, de Mugellóban sokkal jobb idő volt, míg Hockenheimben hideg volt és esett. Egy olyan gyors pályán, mint a mugellói, más volt vezetni ezt a kocsit. Annyira gyorsan reagált mind a lassú kanyarokban, mind az irányváltásoknál, és még ma is annyira jól tapad, ami nagyon jó érzés volt. Köszönettel tartozom a Ferrarinak, hogy ismét vezethettem ezt a fenevadat, jól szórakoztam és sokat is tanultam közben."

Noha a 16 évvel korábbi, még V10-es motorral szerelt kocsi összetettségben a nyomába sem érhet a mai bonyolult hibrid autóknak, azért annak a kormánya és vezetőfülkéje is tele volt zsúfolva gombokkal és kapcsolókkal, amelyek funkcióit természetesen Micknek is meg kellett tanulnia.

Nem finomkodott, rendesen meghajtotta az autótForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Jennifer Lorenzini

„Nagyon átfogó oktatásban volt részem Hockenheimben, minden folyamatot végigvettünk, hogy minden eshetőségre fel legyek készülve. Mugellóban csak röviden átvettük ezeket, mert a legtöbb dologra emlékeztem. Olyan dolgokat beszéltünk meg, mint például a kipörgésgátló használata, hogy milyen állásban használhatom, hogy ne tegyek kárt az autóban vagy a motorban, amit a legkevésbé sem akartam. Azonnal újra otthon éreztem magam az autóban, már alig várom, hogy ismét vezethessem."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK