Társoldalunk:

A csalódott Stroll és főnöke is megvédte a Racing Point stratégiáját

2020.11.15. 17:42

Lance Stroll és Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke is kijelentette, hogy az adott helyzetben jó döntést hoztak, amikor a kanadai pilótát másodszor is kihívták kereket cserélni. A boldogan nyilatkozó Sergio Péreznek a verseny elején fogalma sem volt, hogy Max Verstappen üldözi.

Lance Stroll a pole pozícióból kezdte meg a Török Nagydíjat, és sokáig magabiztosan vezetett, azonban a futam második felében jött a számára kedvezőtlen fordulat. A kanadai pilóta ugyanis már nagyon szenvedett az intermediate gumikon, ezért csapattársával, Sergio Pérezzel ellentétben másodszorra is kihozták, viszont az új abroncsok sem jelentettek neki megváltást, sőt, folyamatosan esett vissza. A 22 éves versenyző csalódott, kiállt az akkor hozott döntés mellett, de lehet, hogy mostani fejjel már kint maradna. 

Amilyen jól indult, annyira rosszul végződött Stroll futamaForrás: AFP/Getty Images/Ozan Kose

„Nehéz megérteni, hogy mi történt – nyilatkozta a leintés után. – Jól rajtoltam, és az első etap során több mint 10 másodperces előnyt építettem ki, ami jó lehetőséget teremtett egy szép eredmény elérésére. Az intermediate gumikon viszont a szemcsésedés miatt szenvedtem, és a csapat jó döntést hozott, azzal, hogy kihívott, mert nagyon nehéz helyzetben voltam, és nem úgy nézett ki, hogy idővel slickekre válthatunk. Aztán viszont a második intermediate-szett nagyon elkezdett szemcsésedni, és nem tudtam nyomni eléggé ahhoz, hogy javítsak a pozíciómon. Így utólag, ha kint maradok, akkor a gumik talán megtisztultak volna, de ezt most már könnyű mondani.”

Stroll végül csak a 9. helyen látta meg a kockás zászlót, de Otmar Szafnauer kiemelte, hogy a verseny elején pilótája kiváló teljesítményt nyújtott. Ami pedig a második kerékcserét illeti, ő is úgy vélekedett, hogy az adott szituációban jó döntést hoztak.

„Kár, hogy Lance nem érte el azt a helyezést, amit megérdemelt volna – jelentette ki a Racing Point csapatfőnöke. – Jól kezelte a pole pozíció jelentette nyomást, hibátlanul vezetett, és 10 másodpercnél is nagyobb előnyt épített ki, amikor az abroncsai a várakozásnak megfelelően működtek. Nehéz volt felmérni a helyzetet, de jól döntöttünk, amikor Lance-nek [új] intermediate gumikat raktunk fel, és nem a soha meg nem érkező, slickekre alkalmas körülményekre vártunk.”

Mondandójuk során mindketten hangsúlyozták, hogy meg kell vizsgálni a történtek mögött rejlő okokat. Szafnauer természetesen dicsérte a 2. pozícióban végző Pérezt, de nemcsak ő, hanem Stroll is kitért csapattársára.

„A szombati pole pozíció remek eredmény, de a pontokat vasárnap osztják. Jó volt ennyi időn át vezetni, de ez nem elég. Bosszantó, de Checo értékes pontokat gyűjtött, és mostantól az utolsó néhány futamra koncentrálunk.”

Pérez a rajt után rögtön feljött a 2. helyre, és a bokszkiállásokat leszámítva egészen szinte végig ebben a pozícióban haladt. Persze egy idő után Stroll kikerült előle, de nem sokkal később Lewis Hamilton megelőzte, és az immáron hétszeres világbajnok tempóját nem tudta tartani. Pérez a gumikezelés fontosságát emelte ki.

Pérez szerint a gumikezelés volt a kulcsa a dobogó megszerzésénekForrás: Getty Images/Bryn Lennon/Bryn Lennon

„Amikor átszeltem a célvonalat, mondtam a csapatnak, hogy az abroncsok szerintem nem bírtak volna még egy kört, mert a végén már pokolian vibráltak – mondta. – Az volt a dolgunk, hogy a pályán tartsuk az autót, illetve jó döntéseket hozzunk, és ez sikerült. Kulcsfontosságú volt, hogy a második etap elején és végén is jól kezeljük az abroncsokat. Lewis teljesen más dimenzióban volt, és miután elment mellettem, kontrollálta a futamot. Szóval nekünk a második hely volt a maximum, amit elérhettünk, és remek munkát végeztünk azzal, hogy magunk mögött tartottuk a Red Bullokat és a Ferrarikat.”

Pérez 2. helye ugyanakkor többször is veszélyben forgott. A verseny elején Max Verstappen, később Alexander Albon érte utol, de mindkét Red bull kipördült mögötte. Az utolsó kör pedig drámaian alakult, hiszen Charles Leclerc néhány másodpercre megelőzte, de a monacói versenyző hibájának köszönhetően Pérez vissza tudott jönni, és a 2012-es Malajziai és Olasz Nagydíj után ismét felállhatott a dobogó második fokára.

Fogalmam sem volt, hogy Max üldöz, mert a tükreim bepárásodtak, és csak annyit láttam, hogy szélesre fut, majd eltűnik. A verseny vége őrületes volt. A 9-es kanyarban vétettem egy apró hibát, Charles pedig megelőzött, de a 11-esnél visszavágtam elé, és Seb is elment mellette.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK