Társoldalunk:

Leclerc: Ez katasztrófa, képtelenség, hogy ennyire rosszak legyünk

2020.11.14. 19:09

Charles Leclerc-nek nincs rá magyarázata, hogy miért szerepelt ennyire gyengén a Török Nagydíj időmérő edzésén, Sebastian Vettel azonban rávilágított, hogy egy régóta fennálló probléma hátráltatta őket ismét.

Azok után, hogy a szabadedzéseken végig biztatóan szerepelt, az isztambuli időmérő teljes összeomlást hozott a Ferrarinak, amely egyik autóját sem tudta bejuttatni a Q3-ba. Ezúttal Sebastian Vettel végzett előrébb, ő a 12. lett, míg Charles Leclerc két hellyel hátrébb, a 14. pozícióban zárt. A monacói pilóta értetlenül állt azelőtt, hogy délelőtt még második lett a szabadedzésen Max Verstappen mögött, a Q2-ben azonban már 6 másodpercet kapott tőle. Vettel eközben rávilágított, hogy egy visszatérő probléma nehezítette meg a dolgukat.

Leclerc csak a 14. lett - Galéria!Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

„Ez katasztrófa volt, nincs magyarázatom, egyáltalán semmilyen magyarázatom sincs – fakadt ki a monacói pilóta az időmérő után. – Ma reggel versenyképesek voltunk az esőben a harmadik szabadedzésen, valószínűleg a miénk volt az egyik leggyorsabb autó a pályán, erre az időmérőn hat másodperccel le vagyunk maradva. Nem tizedekről beszélünk, hanem hat másodpercről, ami óriási különbség. Erre nincs magyarázatom. Meg kell értenünk, hogy mit csináltunk rosszul az esőben, mert ez nem most először fordul elő. Párszor már előfordult, hogy az esőben jobban küszködtünk mint a többiek, és nem kis különbségekről beszélünk."

„Nem tudom, hogy mi lehet az oka, mert ma reggel is esett és az intermediate gumin versenyképesek voltunk. Úgyhogy nincs rá magyarázatom. Alig tudtam a pályán tartani az autót és hat másodpercet kaptam Max Verstappentől. Hat másodpercet! A harmadik edzésen második voltam a két Red Bull között. Egyszerűen nem értem ezt."

Leclerc ugyanakkor nem állította, hogy ne tudott volna jobb kört összerakni, de ekkora különbséget azért nem lett volna képes eltüntetni akkor sem. „Nem mondanám, hogy tökéletesen vezettem, de hat másodperc túl sok. Rá kell jönnünk, hogyan történhetett ez. Képtelenség, hogy ennyire rosszak legyünk az esőgumikon. Csak abban reménykedem, hogy a holnapi verseny száraz pályán lesz."

Vettelnek egy fokkal jobban ment, de ő is nagyon le volt maradva az élmezőnytől - Galéria!Forrás: Anadolu Agency via Getty Images/2020 Anadolu Agency/Anadolu Agency

A Leclerc-nél a Q2-ben 1,5 másodperccel jobbat autózó Sebastian Vettel aztán rávilágított a helyzetre:

a Ferrarit ismét az évek óta meglévő problémája hátráltatta, azaz nem tudták eléggé felmelegíteni a gumikat.

Különösen az esőgumi felmelegítésével volt gondjuk, akárcsak a szintén esőben zajló Stájer Nagydíj időmérő edzésén. Leclerc a harmadik edzésen azért tudott elöl lenni, mert az intermediate abroncsokat könnyebb felmelegíteni, az időmérőn Vettel elmondása szerint azonban leghamarabb a Q2 legvégén tehették volna fel a zöld jelzésű Pirelliket.

„Kemény volt, küszködtünk a gumik felmelegítésével. Trükkös edzés volt, csalódott vagyok, hogy nem jutottunk be a Q3-ba, mert az egész hétvégén jól néztünk ki” – ecsetelte a négyszeres világbajnok.Van valami a gumikkal, amit a többiekkel ellentétben nem értünk. Beszéltem velük, és ők nem szenvednek ezzel ennyire. Ausztriában például semmi sem működött az időmérőn, csak akkor kezdett egy kicsit felmelegedni a gumi, amikor már sok kört tettünk meg vele. Az elején az új gumik mindig túl hidegek voltak."

A Ferrari továbbra sem jött rá, miként tudná jobban felmelegíteni a gumikat - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Clive Mason

A Ferrari az utóbbi versenyekre hozott új fejlesztéseivel a gumimelegítés problémájára is igyekezett megoldást találni, mert száraz pályán is már évek óta ez az egyik Achilles-sarkuk, esőben azonban úgy tűnik, hogy ez sem segít.A felnik felmelegítésével képesek voltunk magasabb gumihőmérséklet elérésére, úgyhogy optimisták voltunk, a mai nap azonban megmutatta, hogy az esőben nem sok minden változott. Nagyon kis különbségekről beszélünk, már 5-8 fok is óriási differenciákat eredményezhet" – mondta Vettel, aki szerint az autó jobbra volt képes, mint a 12. hely, a pénteki hosszú etapokon pedig az első hétben voltak, így a verseny egy jó stratégiával lehet esélyük az előbbrelépésre.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK