Társoldalunk:
Hírlevél

Hamilton nem fogta vissza magát, amikor a török pályát kritizálta

2020.11.13. 17:02

Lewis Hamilton éles kritikával illette a Török Nagydíj helyszínét a pénteki edzésnap után. A hatszoros világbajnok szerint rosszul tették, hogy újraaszfaltozták a pályát.

Nagyon megszenvedtek a pilóták az isztambuli pályával a Török Nagydíj első edzésnapján, a Forma-1-es futamra legutóbb 2011-ben használt aszfaltcsíkot ugyanis az idei versenyre újraaszfaltozták, ettől pedig olyan lett a felülete, mintha jégen autóztak volna. Mindez Lewis Hamiltonra és a Mercedesre is hatással volt, a hatszoros világbajnok csak negyedik lett a második szabadedzésen.

Hamilton egész nap a gumikkal szenvedett - Galéria!Forrás: AFP/Getty Images/Ozan Kose

Hamilton tetszését nagyon nem nyerte el az új aszfalt, szerinte nem is lett volna szükség újraaszfaltozásra. „Ez egy olyan fantasztikus pálya, igazán nem értem, hogy miért költöttek milliókat az újraaszfaltozására – nyilatkozta az Isztambulban már öt F1-es versenyen induló brit. – Tudom, hogy egy ideje már nem használták, de talán elég lett volna letakarítani ahelyett, hogy elpazarolják a pénzüket."

A mezőny nemrég, a Portugál Nagydíjon már szembesült hasonlóval, hiszen a Portimao melletti pályát is újraaszfaltozták, Hamilton szerint azonban Isztambulban rosszabb a helyzet. „A gumik nem működnek, olyan, mintha egy jégpálya lenne odakint. Nem annyira élvezhető a kör, mint amilyen normális esetben itt lenne, és nem hiszem, hogy ez a folytatásban megváltozna. Az egész kör rémisztő. Olyan, mintha mindenhol nedves foltok lennének. Száraz pályára alkalmas gumikon az ember gyorsít, aztán pedig hirtelen kitör az autó hátulja. Ez azért van, mert a gumik nincsenek üzemi hőfokon. Ezek az abroncsok nagyon kemények, megvan a működési tartományuk, és ha 10-20 fokkal ez alatt vagyunk, akkor nem működnek. Ha húsz fokkal melegebbek, akkor sem."

Hamilton az első és a második edzésen is messze volt Verstappentől - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Kenan Asyali

„Valamilyen oknál fogva ez a felület nagyon sima. A régebbi pályák nem ilyenek, ezért sokkal jobban megdolgozzák a gumit. Ez viszont hihetetlenül sima és fényes, az olaj pedig szivárog belőle. Egyszóval szar, nagy S-sel."

Toto Wolff az FIA pénteki sajtótájékoztatóján méltatta a pálya újraaszfaltozásba fektetett erőfeszítéseit, és Günther Steinerrel, a Haas csapatfőnökével együtt úgy vélte, hogy csak minél több kört kell megtenniük, és a tapadási szint emelkedni fog. „Talán így sem lesz a megszokott szinten, és holnap egy kis ralitudásra is szükség lesz ahhoz, hogy gyorsak legyünk" – tekintett előre a szombati napra.

Hamilton azt is elárulta, hogy nem is dolgozott az autó beállításán a nap folyamán, ugyanis végig a gumikkal volt elfoglalva. „Egyetlen dolgot sem változtattam ma az autón, mert ha a gumik nem működnek, akkor azt sem tudni, hogy milyen valójában a kocsi egyensúlya. Akadtak azonban, akiknek sikerült munkára fogni a gumikat. Egyik körről a másikra hirtelen az ember talál egy másodpercet, mert néhány kanyarban működtek a gumik."

„A Red Bullok nyilvánvalóan nagyon jól boldogultak ezzel, nekünk pedig egyértelműen van min dolgoznunk ma éjjel. Rá kell jönnünk, hogy min változtassunk. Nehéz lesz a szurkolóknak megérteni, hogy mi történik, mert alapvető dolgokat nem változtathatunk az autón. A legjobb munkát kell végeznünk."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK