Vágólapra másolva!
Szoftvermódosítással megelőzhető lenne, hogy ismét előforduljon a két héttel ezelőtti, imolai futamon látott veszélyes helyzet, amely során F1-es autók száguldottak el az aszfalton dolgozó pályamunkások mellett.

A Török Nagydíj versenyzői eligazításán is téma lesz a két héttel ezelőtti, imolai versenyen történt incidens, amely során Sebastian Vettel, Lance Stroll és Romain Grosjean is nagy sebességgel száguldott a pályának azon szakaszán, ahol a pályabírók éppen George Russell autója után takarítottak.

Vettel szerint ciki, hogy szoftveres megoldás helyett ténylegesen sorakozni kell az F1-ben Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Antonin Vincent

A bonyodalmat az okozta, hogy ugyan a mezőny a biztonsági autó mögött haladt, tehát a versenyzők főszabályként meghatározott tempóval közlekedhetnek, de közben engedélyezték a lekörözötteknek, hogy visszavegyék a körhátrányukat, ezért a három pilóta felgyorsított, megelőzte az ellenfeleket és igyekezni kezdtek, hogy visszaérjenek a sor végére.

A Racefans megkérdezett egy sportbírót, aki nem dolgozott az ominózus versenyen, ő rámutatott, hogy

a versenyirányítás ezt általában csak akkor szokta megengedni, amikor már nem zajlik munka a pályán,

ebben az esetben viszont szorított az idő, mert közeledett a futam vége, ezért „úgy tűnt, hogy […] a versenyirányítás fel akarta gyorsítani a folyamatot, és bízott abban, hogy a pilóták tekintettel lesznek abban a szektorban a dupla sárga zászlókra.”

Vettel rögtön jelezte a rádión, hogy nagyon veszélyes az emberek tartózkodása a pályán, Strollt nem figyelmeztette a mérnöke, ezért az autóból egyébként nem belátható szakaszon még gyorsított is, Grosjean szintén beszélt a rádión az esetről, de utólag úgy vélte, „nem nagy ügy” a helyzet. A német pilóta is azt nyilatkozta, hogy inkább a megoldásra kellene összpontosítani.

„Úgy tudom, azért kell ténylegesen visszavennünk a körünket, mert nem tudnak összehozni egy szoftvert, ami tulajdonképpen alaphelyzetbe állít minket – utalt arra, hogy szerinte egyszerűbb lenne törölni a körhátrányt az időmérésből. – Ezért aztán meg kell tennünk egy extra kört, ami elég kínos, de úgy tudom, ez az igazság.”

Stroll szerint cselekedett, amikor látta, hogy veszélyes helyzet alakult ki Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Antonin Vincent

„Szerintem, a továbbiakban kellene egy kicsit dolgozni a szoftveren, hogy a lekörözött autóknak ne kelljen valóban visszavenni a körüket,

– összegzett a négyszeres világbajnok, aki szerint ez nem csak az F1-ben, más sorozatokban is problémát okoz.

A Racefans által megkérdezett sportbíró szerint Stroll közlekedése volt a leginkább aggasztó, a kanadai pilóta semmilyen figyelmeztetést nem kapott a pályán zajló munkáról, a beláthatatlan szakasz ellenére gyorsított és sebességfokozatot is váltott, de a Racing Point versenyzője szerint arra utasították, hogy előzze meg a biztonsági autót és zárkózzon föl a mezőny végére.

„Követtem az utasításokat. Láttam a pályabírót, és ekkor természetesen azonnal elvettem a lábam a pedálról, lassítottam, és olyan biztonságosan közlekedtem a pálya adott pontján, amennyire csak tudtam” – védekezett, és tagadta, hogy bármilyen figyelmeztetést kapott volna a pályán zajló munkáról. – Szerencsére semmi baj nem történt, de mindenképpen megoldást kell találnunk, hogy ilyen ne fordulhasson elő újra.”