Társoldalunk:

A Ferrari csapatfőnöke szerint nehéz lesz elkerülniük az 50 éve nem látott mélypontot

2020.11.07. 09:14

Fél évszázada nem esett meg a Ferrarival, hogy olyan hátul végezzen a konstruktői világbajnok pontversenyben, mint ahol jelenleg áll. Mattia Binotto csapatfőnök szerint nehéz lesz feljebb kapaszkodniuk, jövőre viszont már a rendszeres dobgós helyezés a cél.

A Ferrarival akár még az a csúfság is megeshet az idei szezonban, hogy beállítja története második legrosszabb konstruktőri pontversenyben elért helyezését a Forma-1-ben, a csapatok világbajnoki értékelésének 1958-as bevezetése óta ugyanis csak egyszer végzett a jelenleg birtokolt hatodiknál rosszabb helyen. Hatodik is csak háromszor, 1962-ben, 1969-ben és 1973-ban volt a Scuderia, és ha az idei évet is itt zárja, az az 1980-as, abszolút mélypontot jelentő, mindössze 8 ponttal a 10. helyen zárt idény óta a legrosszabb helyezése lesz.

Ha a Ferrari csak hatodik lesz az idén, az a legrosszabb eredménye lesz 1980 óta, amikor a világbajnoki címvédő Jody Scheckterrel (a képen) és Gille Villeneuve-vel csak tizedikek lettekForrás: Getty Images/2010 Getty Images/Bob Martin

Márpedig nagyon is elképzelhetőnek tűnik, hogy nem fognak tudni feljebb kapaszkodni a ranglétrán a hátralevő négy futam során, hiszen az előttük álló Racing Point, McLaren, Renault hármas 31-31, illetve 32 egységnyire van tőlük, ráadásul rendszeresen csak Charles Leclerc-rel tudnak pontot szerezni.

„Természetesen nagyszerű lenne megpróbálni előrébb jönni a pontversenyben, de ha megnézzük az imolai versenyt, nem hoztunk pontokat a többieken, egy csapattal szemben pedig veszítettünk is – nyilatkozta Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke, utalva Daniel Ricciardo harmadik helyére. – A csata nagyon szoros, az autónk ugyanakkor fejlődött.

Meg fogunk próbálni feljebb lépni, a célunk egyértelműen az, hogy utolérjünk valakit, de már csak négy verseny van hátra, úgyhogy ez nagyon nehéz lesz."  

A Ferrari apró lépésekkel ugyan lépeget előre, de a szezon előtt akkora hátrányba került, hogy ez minden bizonnyal már késő lesz a jobb helyezés eléréséhez.

„Elrontottuk a projektünket, mivel a fejlesztési irányunkról kiderült, hogy nem jó – magyarázta a Sky Italiának Binotto. – Aztán jött a COVID, ami miatt leálltunk az autón folyó munkával, ez pedig az egész szezonunkra hatással van. Meg kellett birkóznunk az intézkedésekkel, amelyek kilenc hétre bezárták a gyárat, majd utána egyből jött a döntés, hogy befagyasztják a 2020-as autók fejlesztését. Úgyhogy ezt a szezont én más kontextusban látom, mint egy normális idényt, de képesek leszünk reagálni."

A feljavuló Renault az egyik csapat, amely az idei évben megelőzheti őketForrás: AFP/Davide Gennari

Binotto a 2021-es lehetőségekkel kapcsolatban is meglehetősen visszafogott, és már előre leszögezte, hogy csodát nem fognak tudni tenni, így jövőre még csak a dobogó a cél. Reálisan nézve a Ferrari nem lesz képes a világbajnoki címért küzdeni 2021-ben. A következő évre az a cél, hogy rendszeresen harcban legyünk a dobogós helyezésekért."

„Nagy kihívást jelentő céljaink vannak 2021-re. Egy nagyon egységes csapatot látok, amelyik jól akar szerepelni. Érződik a felelősség súlya és a vágy, hogy jóvátegyük a hibákat. Jövőre teljesen új lesz a motor, ami jelenleg jól fut a tesztpadon. Emellett vannak ötleteink az autóval kapcsolatban is, de nem tudunk csodát tenni a korábbiakhoz képest csökkentett szélcsatornaidővel. Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy a csapat mindent belead, és egy lépést lépni fogunk előre. Most rajtunk áll, hogy bizonyítsuk ezt."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK