Társoldalunk:

Carey a gyártók érdeklődésére számít az új motorok révén

2020.11.06. 16:23

Az F1 leköszönő elnök-vezérigazgatója, Chase Carey szerint a Honda a saját gazdasági problémái miatt távozik a sportágból, más gyártóktól az érdeklődés fokozódására számít a jövőben.

Optimistán nyilatkozott a Forma-1-ben szereplő gyártókkal kapcsolatban Chase Carey, az F1 leköszönő elnök-vezérigazgatója egy tőzsdei elemzőknek megtartott konferenciabeszélgetésen. Úgy vélte, a Honda nemrég bejelentett, 2021 végén esedékes távozása elsősorban a japán gyártó helyzetéről árulkodik.

A fenntarthatósággal vonzana be új gyártókat a Forma-1, de ez kérdés, hogy vonzerő vagy alapvető feltétel lesz-eForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

„Az egyik okot az én szemszögemből elsősorban a Honda általános gazdasági kihívásai [jelentik] – vélte az amerikai üzletember. – Az autóipar általánosságban is kihívásokkal küzd, ezeket a Honda is nyilvánvalóan megéli és megszenvedi. Úgy gondolom, ez a probléma magja” – összegzett.

Carey utalt arra, hogy a jelenlegi F1-es erőforrások fejlesztése igen költséges, ráadásul a gyártók az ügyfeleiknek kötelesek megadott áron értékesíteni azokat, bár ez a Hondát nem befolyásolja, mert csak a Red Bull két istállóját látja el. Arra célzott, hogy a helyzet a közeljövőben nem is fog változni.  

„Nem kérdés, hogy akadnak gazdasági [tényezők] a motor kapcsán, ezeket meg fogjuk oldani, de szerintem a Hondánál nyomás alá kerültek és döntést kellett hozniuk. A dolog másik oldala, hogy egyre nagyobb támogatást kapunk” – utalt további gyártók esetleges érdeklődésére.

Carey (balra) az év végén leköszönöm, a helyét Stefano Domenicali (jobbra) veszi átForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene - Formula 1

Az F1 egyik nagy problémája, hogy a jelenlegi motorszabályokkal nem sikerült új gyártókat bevonzani, lényegében 2002 óta csak a Honda érkezett a sportágba, és a jelenlegi helyzet szerint 2022-től csak a Ferrari, a Mercedes és a Renault marad, bár a Red Bull keresi a megoldást, hogy tovább használhassa a Honda erőforrásait.

A sportág tavaly a fenntarthatósággal kapcsolatos kiáltványt adott ki, karbonsemlegessé kíván válni, elsősorban az ún. „e-üzemanyagok” bevezetésre révén. Jean Todt, az FIA elnöke is kijelentette, nem enged az E10, majd később a teljesen fenntartható forrásból származó üzemanyagok bevezetéséből, és Carey is azzal nyugtatta az elemzőket, hogy a Volkswagen vezérigazgatója nemrég méltatta a sportág irányvonalát, ellentétben a tisztán elektromos Formula E-vel.

„A sportban résztvevő gyártók és olyanok is, akik nem [tagjai a mezőnynek], hihetetlenül lelkesek a fenntartható jövőnkkel, és azzal kapcsolatban, hogy merre tartunk a következő generációs motorunkkal” – magyarázta.

„Nem tudom, hogy látták-e néhány hónappal ezelőtt a Volkswagen vezérigazgatójától az idézetet, nem is lehettek volna pozitívabbak az irányultságunkkal és az általunk biztosított platform jelentőségével kapcsolatban. További információt fogunk megosztani a következő generációs motorunkkal és a fenntarthatóságot illető céljainkkal. Már meglévő és potenciális új partnerek részéről is egyre több visszajelzést kapunk, hogy ez milyen fontos a jövőjük szempontjából.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK